جسد مقتول با دست‌وپای بسته در حوالی یکی از بزرگراه‌های تهران در پیاده‌رو رها شده بود

قتل زن معتاد برای ترک اعتیاد

مرد جوان وقتی نتوانست به ارتباطش با زن معتاد پایان دهد، او را کشت و جنازه‌اش را کنار خیابان رها کرد.
کد خبر: ۵۴۱۴۲۸

به گزارش پلیس آگاهی تهران، شامگاه بیست‌وچهارم‌آذر امسال مأموران کلانتری 137 نصر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان کشف جسد زنی در یکی از کوچه‌های محدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار گرفتند. مأموران پس از حضور در محل، با جسد زنی سی ساله که با دست و پای بسته، در داخل پتویی قرار داده شده بود، روبه‌رو شدند.

با توجه به آثار و دلایل به دست آمده از محل کشف جسد که نشان از ارتکاب جنایت داشت، موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی اعلام شد.

با حضور قاضی کشیک ویژه قتل، تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم، عوامل تشخیص هویت و پزشکی قانونی در محل کشف جسد، پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات خود با توجه به شواهد به دست آمده که نشان از اعتیاد مقتول به مصرف موادمخدر داشت، به بررسی سوابق متهمان زن سابقه‌دار پرداخته و موفق به شناسایی هویت مقتول شدند که پیش از این سال 1386 به اتهام مصرف و نگهداری موادمخدر دستگیر و زندانی شده بود.

در پی شناسایی هویت مقتول، کارآگاهان با تحقیق از اعضای خانواده او اطلاع یافتند، مقتول از سال‌ها قبل و به‌واسطه اعتیاد به مصرف موادمخدر و پس از مرگ مادرش از خانواده خود جدا شده و در این مدت نیز هیچ‌کدام از وی اطلاعی نداشته‌اند. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان یکی از دوستان مقتول را شناسایی کرده و در تحقیق از وی متوجه شدند مقتول از حدود دو ماه پیش با مرد جوانی به نام مهدی که او نیز به موادمخدر اعتیاد دارد، آشنا و برای تأمین هزینه اعتیادش این مدت را با وی سپری کرده است. در ادامه کارآگاهان موفق به شناسایی هویت دقیق مهدی به نام محمدعلی شده و او را در جنوب تهران دستگیر کردند.

با دستگیری محمدعلی، وی ابتدا منکر هرگونه جنایت شده؛ اما با توجه به دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان، به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

متهم گفت: از حدود دو ماه پیش و به‌واسطه مصرف موادمخدر، با مقتول آشنا شدم. در این مدت ارتباط ما با یکدیگر بسیار زیاد شد به‌گونه‌ای که به واسطه مصرف شیشه، بیشتر اوقات را با یکدیگر سپری می‌کردیم تا این‌که تصمیم به ترک مصرف مواد گرفته و قصد داشتم ارتباط خود را با مقتول نیز قطع کنم؛ اما او به هیچ‌عنوان راضی به این کار نبود تا این‌که روز حادثه با یکدیگر درگیر شدیم.

وی افزود: عصر بیست و چهارم آذر با مقتول داخل خودرو نشسته بودیم که درخواستم را برای قطع ارتباط خود با مقتول مطرح کردم؛ اما درگیری شدیدی میان ما ایجاد شد به‌گونه‌ای که در یک لحظه مجبور شدم با چوب‌دستی ضربه‌ای به سر وی وارد کنم که همین ضربه باعث مرگ او شد. در حالی که بسیار ترسیده بودم، دست و پای مقتول را بسته و پس از قرار دادن جسد در داخل پتو، آن را در کوچه‌ خلوتی در محدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی رها کرده و متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ و با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر شده و متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها