فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری مرد معتادی که مادربزرگ و عمه همسرش را به قتل رسانده بود، پس از دو سال خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۶۳۳

سردار ابراهیم قائد رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در پی مرگ مشکوک پیرزنی هفتاد و پنج ساله به نام گلدسته و دختر سی و پنج ساله‌اش به نام صغری در پنجم آبان سال 89، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان صومعه‌سرا قرار گرفت.

وی افزود: در مراحل اولیه تحقیق ماموران با توجه به شواهد موجود به تعدادی از بستگان مقتولان مشکوک شدند، اما در تحقیق از آنها، نتیجه‌ای به دست نیامد؛ با این حال تحقیقات ادامه یافت تا این‌ که سرانجام از طریق منابع خبری و گزارش‌‌های مردمی، معلوم شد داماد این خانواده در زمان وقوع قتل برای فروش یک جفت گوشواره به طلافروشی رفته که متوجه شده گوشواره‌ها بدلی است.

رئیس پلیس گیلان با بیان این ‌که این موضوع شک ماموران به داماد خانواده به هویت حسین را برانگیخت، تصریح کرد: پیش از این نیز حسین که به موادمخدر از نوع شیشه معتاد است، به پلیس احضار شده بود؛ اما دلایل و شواهد کافی برای اثبات مجرمیت وی وجود نداشت که پس از کسب این اطلاعات، ماموران بار دیگر دوم بهمن امسال از وی بازجویی کردند که در این هنگام وی پس از رویارویی با دلایل و شواهد موجود، به قتل مادربزرگ و عمه همسرش اعتراف کرد.

قائد رحمتی با اشاره به اعترافات متهم به قتل اظهار کرد: متهم به منزل مادربزرگ همسرش رفت‌وآمد داشته و پس از این‌که متوجه شده وی دارای یک جفت گوشواره و انگشتر طلاست، نقشه قتل را طراحی کرده است.

رئیس پلیس گیلان افزود: متهم که با هدف تامین هزینه اعتیاد دست به این دو جنایت زده، روز حادثه به منزل مادربزرگ همسرش رفته و شربت حاوی مواد خواب‌آور را به پیرزن هفتاد و پنج ساله و دختر سی و پنج ساله‌اش خورانده است.

به گفته وی، پس از بی‌هوش شدن مقتولان، متهم آنها را خفه کرده و پس از برداشتن گوشواره و انگشتر آنان، چهار هزار تومان را نیز از منزلشان سرقت کرده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: متهم برای این‌که ردی از خود در صحنه جنایت به‌ جا نگذارد، با بالا کشیدن فتیله چراغ خوراک‌پزی قصد داشته مرگ این افراد را بر اثر خفگی ناشی از دود یا آتش‌سوزی جلوه دهد.

وی یادآور شد: هرچند این اقدام متهم سبب انحراف اذهان از واقعیت ماجرا شد، اما پس از آن‌که پزشکی قانونی علت مرگ این دو زن را خفگی عمدی اعلام کرد، تحقیقات نامحسوس ماموران به بستگان این افراد متمرکز شد.

قائدرحمتی خاطرنشان کرد: متهم پس از قتل، قصد فروش انگشتر و گوشواره‌های سرقتی را داشته که متوجه بدلی بودن آنها شده که همین موضوع شک ماموران را به وی برانگیخت.

متهم پس از تشکیل پرونده به دادسرا و در ادامه به اتهام قتل عمد به زندان منتقل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها