شعار رقابت‌های انتخاباتی در کویت

شکم‌ها را سیر کنید، چشم‌ها بسته می‌شود

روز گذشته پارلمان جدید کویت شروع به کار کرد و پس از شنیدن پیام امیر این کشور نمایندگان، علی راشد را به عنوان رئیس خود برگزیدند. امیر کویت در پیام خود گفته بود اجازه نقض قانون اساسی را هرگز نخواهد داد. وی از نیروهای امنیتی کویت به دلیل نحوه برخورد با حوادث و اقدامات غیرقانونی همزمان با برگزاری انتخابات مجلس امت، قدردانی کرد.
کد خبر: ۵۲۳۷۹۲

او تاکید کرد باید مرزهای میان آزادی مسئولانه با هرج و مرج مشخص شود و همه به ابزارها و شیوه‌های قانونی برای اقدامات خود پایبند باشند. امیر کویت درباره مسائل خارجی و اوضاع خاورمیانه نیز گفت: باید همه اقدامات احتیاطی اتخاذ و کشور از پیامدهای اوضاع کنونی منطقه دور نگه داشته شود.

به گزارش ایسنا، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت دیروز در مراسم افتتاحیه اولین نشست اعضای پارلمان جدید کویت تاکید کرد: ما نگرانی‌های مردم کویت را درخصوص ناآرامی‌های اخیر و نیز انحرافات ایجاد شده در روند سیاسی کشور درک می‌کنیم، اما باید بگویم که انتخابات کویت براساس چارچوبی برگزار شد که در همه جهان این‌گونه برگزار می‌شود.

در این مراسم، شیخ جابر مبارک الاحمد الصباح، نخست وزیر کویت نیز تاکید کرد: دولت کویت مایل است روابط خود را با پارلمان این کشور در چارچوب قانون اساسی تقویت کند.

این اولین نشست پارلمان جدید کویت پس از انتخابات اخیر بود که با وجود مخالفت و تحریم گروه‌های سلفی برگزار شد. انتخابات مجلس امت جدید کویت اوایل ماه دسامبر جاری برگزار شد. بیشتر نمایندگان مجلس امت جدید کویت از طرفداران دولت هستند. در همین حال 17 نفر از نمایندگان این مجلس را شیعیان تشکیل می‌دهند. مجلس کویت 50 نماینده دارد.

در انتخابات اخیر هر رای‌دهنده کویتی فقط می‌توانست به یک نامزد رای بدهد. همین امر موجب شد گروهی از مخالفان دولت کویت این انتخابات را تحریم کنند. پس از برگزاری انتخابات، مخالفان اعلام کردند مجلس امت جدید را به رسمیت نمی‌شناسند. آنان شنبه شب نیز در مرکز شهر کویت تحصن کردند. تظاهرکنندگان که در صد متری میدان الاراده نزدیکی مقر پارلمان تجمع کرده بودند با سردادن شعارهایی علیه پارلمان جدید، مخالفت خود را با این پارلمان اعلام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها