گل نرگس از جمله گل‌های پیازدار محسوب می‌شود و امکان رشد و تکثیرطبیعی آن تنها در نقاط خاصی با شرایط آب و هوایی ویژه وجود دارد؛ گلی که در ایران به‌عنوان نرگس شیراز معروف و محبوب ایرانیان است. استان فارس یکی از معدود استان‌های کشور است که این گل در برخی نقاط آن به‌صورت ارگانیک و در شرایط طبیعی رشد می‌کند.
کد خبر: ۵۱۸۴۴۶

طی سال‌های اخیر و با ارتقای دانش کشاورزی در استان فارس، کاشت و پرورش گل نرگس نیز به‌عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد مد نظر بسیاری از مردم شهرستان‌های شیراز، کازرون و جهرم‌ قرار گرفته و هرساله اراضی بیشتری در قالب نرگس‌زار، به کشت این گیاه زیبا اختصاص می‌یابد.

شهرستان‌های کازرون و جهرم، دو شهرستان گرمسیری استان فارس است که یکی در شرق و دیگری در جنوب شیراز واقع شده و به‌عنوان مراکز کاشت و پرورش گل نرگس، محسوب می‌شود. نرگس‌زارها علاوه بر ویژگی اقتصادی آن، مرکزی برای جذب گردشگر در فصولی خاص از سال مد نظر قرار داشته و دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به آغاز گل‌دهی گل نرگس از اوایل آبان‌ در این شهرستان، به ایسنا گفت: برداشت این گل همزمان با آغاز فصل گل‌دهی آغاز می‌شود.

جلال‌ بهجو با بیان این‌که برداشت این گل معمولا تا اسفند ادامه خواهد داشت، از زیر کشت رفتن حدود 200 هکتار از اراضی و باغ‌های شهرستان جهرم خبر داد و گفت: معمولا از هر مترمربع، بین 200 تا 500 گرم گل‌نرگس برداشت می‌شود.

وی با یادآوری این‌که فروش این گیاه در حجم عمده به‌صورت کیلویی است، گفت: قیمت هر کیلو گل نرگس به‌صورت میانگین 160 هزار ریال است.

بهجو، شیراز و تهران را مقاصد اصلی صادرات این گیاه خوشبو و زیبا عنوان کرد و گفت: پرورش گل و گیاه یکی از رشته‌های جذاب بخش کشاورزی محسوب می‌شود که مورد حمایت ما نیز بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم خاطرنشان کرد: امکان کاشت این گل در باغ‌های نخل و مرکبات، اقتصادی بودن، بازار مناسب و قیمت خوب و اشتغال‌زایی مناسب از جمله عوامل موثر در افزایش اقبال عمومی به کاشت و پرورش گل نرگس در این شهرستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها