نگاهی به فیلم «عکس خصوصی»

عکس بی‌انعکاس!

تعمیرکار تلفن همراه برای پاک کردن تصاویر خصوصی مشتریان در اینترنت از آنها اخاذی می کرد

اخاذی از راه سرقت عکس و فیلم زنان

تعمیرکار تلفن همراه که با سرقت فیلم و عکس خصوصی زنان مشتری، تصایر آنها را در اینترنت منتشر و از قربانیان خود اخاذی می‌کرد، از سوی ماموران اداره فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.
کد خبر: ۵۰۸۳۹۶

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته زن جوانی با حضور در اداره فتای استان خراسان رضوی علیه مردی که تعمیرکار تلفن همراه بود، شکایت کرد.

شاکی گفت: چند روز پیش برای تعمیر گوشی تلفن همراهم به مغازه‌ای که در زمینه فروش و تعمیر گوشی فعالیت داشت، رفتم. مرد تعمیرکار پس از مشاهده گوشی‌ام گفت که تلفنم ویروسی شده و قابل تعمیر است و دقایقی باید منتظر بمانم.

وی اضافه کرد: پس از دقایقی با پرداخت مزد تعمیرکار گوشی تلفن همراهم را تحویل گرفتم و به خانه بازگشتم. روز بعد در تماس با یکی از دوستانم، متوجه شدم تصاویری از من در اینترنت پخش شده است. شوکه شدم و خودم آن سایت شبکه اجتماعی را نگاه کردم. باورم نمی‌شد، تصاویر همان‌هایی بود که در گوشی تلفن همراهم ذخیره شده بود.

تعمیرکار قصد اخاذی داشت

شاکی یادآور شد: به مردی که تعمیرکار تلفن همراه بود، ظنین شدم و به مغازه‌اش رفتم و ماجرایی را که برایم اتفاق افتاده بود، برایش بازگو کردم. وی ادعا کرد تصاویر خصوصی مرا سرقت نکرده و من به اشتباه به وی ظنین شده‌ام اما فردی را می‌شناسد که در ارتباط با حذف تصاویر از شبکه‌های اینترنتی فعالیت دارد و در قبال آن 150 هزار تومان پول می‌گیرد. به مرد تعمیرکار ظنین هستم و گمان می‌برم وی خودش تصاویر را سرقت کرده تا از من اخاذی کند.

در پی این شکایت، مرد تعمیرکار از سوی ماموران اداره فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد. متهم با انتقال به مرکز پلیس و در بازجویی ادعا کرد گفته‌های شاکی صحت ندارد و فقط گوشی تلفن همراه وی را تعمیر کرده است.

در حالی که تحقیق از متهم ادامه داشت، افراد دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس از این فرد به اتهام سرقت، پخش تصاویر خصوصی‌شان و اخاذی شکایت کردند.

تحقیقات از مرد تعمیرکار ـ متهم ـ ادامه داشت تا این‌که وی دو روز پیش به سرقت تصاویر و فیلم‌های خصوصی شاکیان، پخش آنها در شبکه‌های اجتماعی و اخاذی اعتراف کرد.

متهم، با سرقت عکس و فیلم زنان اخاذی می‌کرد

سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در این ارتباط روز گذشته به خبرنگار ما گفت: در تحقیقات از متهم معلوم شد، وی گوشی تلفن همراه زنان و دختران جوانی را که برای تعمیر به محل کارش می‌آوردند، بررسی می‌کرده سپس با سرقت فیلم و عکس‌های خصوصی‌شان، آنها را در سایت‌های اینترنتی قرار می‌داده تا با این ترفند از آنها اخاذی کند. عرفانی افزود: در مرحله بعدی مشخص شد، متهم با ادعای این‌که می‌تواند از طریق یکی از دوستانش، فیلم و عکس‌ها را از آن سایت‌ها حذف کند، از این افراد مبالغی پول می‌گرفته و آنها را خودش حذف می‌کرده است.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی ضمن هشدار به شهروندان از آنها خواست از قرار دادن فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی خود در گوشی‌های تلفن همراه جدا خودداری کنند و در صورت نیاز به تعمیر گوشی‌هایشان حتما به مراکز معتبر مراجعه کنند تا گرفتار چنین افراد شیادی نشوند و مال و آبروی خود را به
خطر نیندازند.

وی افزود: متاسفانه برخی از شهروندان بدون توجه به هشدارهای پلیسی به تعمیرگاه‌های غیرمجاز تلفن همراه مراجعه می‌کنند و با اعتماد به تعمیرکاران برای خود و خانواده‌هایشان مشکلات بسیار جدی را فراهم می‌کنند.

سرهنگ عرفانی تصریح کرد: با توجه به اعترافات متهم و دستور قضایی در حال حاضر ماموران پلیس فتای استان خراسان رضوی تحقیق در خصوص دیگر مالباختگان که احتمالا برای حفظ آبروی خود از متهم شکایت نکرده‌اند، آغاز کرده‌اند.

وی افزود: با اعتراف متهم ، قرار قانونی برای وی صادر و ماموران پلیس فتا با کشف تعدادی از تصاویر قربانیان تحقیقات ویژه خود را در این ارتباط ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: براساس قوانین مجازات سختی در انتظار تعمیرکار اخاذ خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها