ادعای حاکم منطقه فجیره امارات:

راه اندازی خط لوله برای دور زدن تنگه هرمز

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکا و اسرائیل جرأت حمله به ایران را ندارند و برآورد ما این است که این تهدیدهای لسانی به جایی نخواهد رسید؛ اگر شرایط بحرانی شود، قطعاً تنگه هرمز را خواهیم بست.وی ادامه داد: سپاه آمادگی همه‌جانبه‌ای در برابر هر نوع تهدید دارد و مقدمات و ظرفیت‌های لازم نیز در این زمینه ایجاد شده‌ است.
کد خبر: ۵۰۱۹۵۹

سردار سرلشکر محمد‌علی جعفری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران ضمن ابراز تاسف از انتشار فیلم صهیونیستی ـ آمریکایی ضد‌اسلامی اظهار داشت: استکبار با انجام چنین کاری به جایی نخواهد رسید نه با تهدید، نه با توهین به مقدسات دین اسلام و یا شخصیت برجسته چون پیامبر گرامی به هیچ دستاوردی نخواهد رسید.

وی با اشاره به فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل نیروی زمینی، هوایی و دریایی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد:‌ در طول این 27 سال به آمادگی‌های خوبی دست یافته‌ایم و مجموعه سپاه به پیشرفته‌ترین سلاح و امکانات مجهز شده و حتی در مجموعه نرم‌افزاری در جنگ به دستاوردهای خوبی رسیدیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در سال‌های پس از جنگ نیز دو نیروی سپاه قدس و بسیج به مجموعه سپاه پاسداران اضافه شده است، تصریح کرد:‌ در تمامی مجموعه‌های سپاه پاسداران به توسعه و پیشرفت خوبی رسیده‌ایم و در سال‌های 80 و ورود به دهه سوم انقلاب اسلامی در  مقابله با جنگ اطلاعاتی که همان جنگ نرم است، ماموریت پیدا کرده‌ایم و ساختارهای خوبی برای مقابله با این تهدیدات فراهم شده‌ است.

وی ادامه داد: سپاه آمادگی همه‌جانبه‌ای در برابر هر نوع تهدید دارد و مقدمات و ظرفیت‌های لازم نیز در این زمینه ایجاد شده‌ است.

سرلشگرجعفری در پاسخ به پرسشی مبنی بر حضور نظامی ایران در سوریه در صورت حمله به این کشور اظهار داشت: حضور نظامی ایران در سوریه بستگی به شرایط دارد در حال حاضر کمک‌های فکری خوبی انجام داده‌ایم و معتقد هستیم که نیازی به حضور نظامی ما در این کشور نیست.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که سوریه از ارتش قدرتمندی برخوردار است که مردم این کشور هم حامی آنها هستند لذا نیازی به حضور نظامی در شرایط کنونی وجود ندارد.

جعفری تصریح کرد: اگر جنگ مستقیم با این کشور صورت گیرد، حضور نظامی ایران بستگی به شرایط مختلفی دارد و این در زمان مقرر، رسما اعلام خواهد شد که نیاز به حضور نظامی وجود دارد یا خیر.

فرمانده ‌کل سپاه با بیان اینکه اسرائیل از شدت نگرانی تلاش می‌کند آمریکا را با خود همراه کند، اظهار داشت: آمریکا آسیب‌پذیری زیادی در منطقه دارد و چون نیروهای زیادی را در تیر‌رس جمهوری اسلامی ایران دارد، جرأت حمله به ایران را نخواهند داشت.

وی همچنین حمایت مسلمانان جهان منطقه از انقلاب اسلامی را یک عامل بازدارنده جهت حمله آمریکا و اسرائیل علیه ایران برشمرد و گفت: اقدام نظامی علیه ایران بدون تردید به نتیجه‌ای نخواهد رسید حتی بسیاری از کارشناسان صهیونیستی با این اقدام مخالف هستند و ما بعید می‌دانیم دست به چنین حماقتی بزنند لذا طبیعی است که به جنگ روانی روی بیاورند تا به اهداف خود برسند.

فرمانده کل سپاه در ادامه در خصوص توانمندی نیروی سپاه و ارتش اظهار داشت: این دو نیرو مکمل هم هستند و به یکدیگر کمک می‌کنند و نیروی زمینی ارتش و سپاه موازی هم هستند.

سردار سرلشگر جعفری با بیان اینکه در توانمندی و مسائل فناوری به پیشرفت‌های خوب و قابل توجهی به خصوص در زمینه موشکی رسیده‌ایم، تصریح کرد: در برد موشکی به برد زیر دو هزار کیلومتر رسیده‌ایم همچنین از نظر دقت در این تجهیزات پیشرفت‌های خوبی را داشته‌ایم و به عنوان مثال موشک‌هایی که در گذشته به تولید انبوه رسیده بود و برد 300 کیلومتری نیز داشته است امروز دقت آنها را به زیر 50 متر رسانده‌ایم.

سردار جعفری با بیان اینکه در رادار و پدافند نیز به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم، اظهار داشت: موشک رعد که در برد بیش از 50 کیلومتر و ارتفاع بین 27 تا 28 کیلومتر رسیده‌ایم؛ هم‌اکنون در پی تولید انبوه این موشک نیز هستیم.

وی با تأکید بر اینکه سیستم‌های پدافندی ما بسیار توانمند هستند، گفت: اخیراً پرنده بدون سرنشین شاهد 129 با مداومت پرواز 24 ساعته به خط تولید رسیده است و قادر است عملیات نظامی انجام دهد و دورترین هدف‌های دشمن را مورد اصابت خود قرار دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: مهم‌تر از ‌همه چیز نیروهای انسانی مؤمن و معنوی است که در نیروهای سپاه وجود دارد که این در کنار تجهیزات ارزشمند است و ما را قوی‌تر می‌کند.

وی در خصوص اتحاد بین لبنان و سوریه‌ اظهار داشت: بین این دو کشور از قدیم قراردادهایی وجود داشته است البته این را نباید نادیده بگیریم که نیروی مقاومت حزب‌الله به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها مجهز هستند و اینکه مقاومت در لبنان به کمک سوریه برود یا نه بستگی به خودشان دارد.

فرمانده کل سپاه در خصوص تهدید رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: این برای آنها خواب و خیال است، امنیت توان هسته‌ای ایران قابل قبول است و هیچ ضربه‌ای نخواهد خورد.

وی تأکید کرد: اگر جهان جلوی حمله احتمالی علیه ایران را نگیرد طبیعی است که دیگر ما تعهدات بین‌المللی خود را تغییر می‌دهیم و شرایط را متفاوت خواهیم کرد و اینها خطراتی است که جامعه بین‌المل دارد و قطعاً بازدارنده خواهد بود.

وی ادامه داد: اسرائیل را کوچک‌تر از آن می‌بینیم که به تنهایی جرأت حمله به ایران را داشته باشد، قطعا آنها از پاسخ‌های نظامی ما نگران هستند و کاری انجام نخواهند داد مگر اینکه به حد جنون و دیوانگی برسند.

سردار جعفری با بعید دانستن حمله مستقل رژیم صهیونیستی علیه ایران درباره آخرین اطلاعات رمز‌گشایی شده  از پهباد آمریکایی گفت: تمام اطلاعات آر‌کیو 170 استخراج شده و مدارک مستندی وجود دارد که به قصد جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات وارد حریم هوایی ایران شده بود و اطلاعات جامع در زمان مقرر به سمع و نظر همه اعلام خواهد رسید.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها