مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب خبر داد

تحقق 99 درصدی برنامه تولید نفت

قاسمی می‌خواهد پیش‌بینی برنامه پنجم برای افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت را 2ساله محقق کند

وزیر نفت: مدیران، برنامه افزایش تولید ارائه کنند

رستم قاسمی، وزیر نفت از مدیران شرکت‌های تولیدکننده نفت (3 شرکت اصلی تولیدکننده نفت و برخی مدیران دیگر) خواسته است با فرض وجود منابع کافی مالی، برنامه خود را برای افزایش تولید نفت ارائه کنند. به گزارش فارس، مدیران همه شرکت‌های تولید‌کننده نفت از جمله مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت فلات قاره و نفت مناطق مرکزی اکنون در حال تدوین برنامه‌های خود برای‌افزایش تولید نفت در شرکت‌های متبوع خویش هستند.
کد خبر: ۴۳۵۳۲۰

این در حالی است که تولید نفت کشور در سال‌های اخیر براساس برنامه مصوب شرکت ملی نفت کاهشی بوده است و صنعت نفت در این سال‌ها بشدت از کمبود منابع مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری بخصوص در بخش بالادست صنعت نفت و گاز کشور و نگهداشت تولید نفت در رنج بوده و بودجه کافی را برای تحقق این منظور دریافت نکرده است.

وزیر نفت بتازگی از عزم وزارتخانه متبوع خود برای تحقق افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت که برای پایان برنامه پنجم در نظر گرفته شده در عرض 2 سال آینده خبر داده بود. به طور طبیعی در سال قریب به 300 هزار بشکه از توان تولید روزانه چاه‌های موجود نفت کاسته می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های فعلی در تولیدکننده بزرگی مانند مناطق نفت‌خیز جنوب برای جلوگیری از کاسته شدن تولید نفت و نگهداشت تولید است.

اما وزیر نفت امسال کاهش تولید نفت را نپذیرفته است و شرکت‌های تولید‌کننده نفت در حال برآورد منابع مورد نیاز و امکان افزایش تولید نفت خود هستند.

قاسمی در یکی از اولین اظهارنظرهای خود برای نشان دادن ضرورت و فوریت سرمایه‌گذاری در نفت گفته بود برای توسعه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در صورت لزوم حتی باید فرش زیر پای خود را بفروشیم تا منابع مورد نیاز را تامین کنیم.

ظاهرا وزیر نفت به دنبال یافتن منابع جدیدی برای تامین مالی سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و همچنین کم کردن هزینه تامین مالی در این پروژه‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها