دستگاه پرورش قارچ به همت یک محقق ایرانی طراحی و ساخته شد.این دستگاه به طور مکانیزه و هوشمند عمل آبیاری و تنظیم رطوبت را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۳۳۷۰۲۹

داود احمدی مخترع این دستگاه در گفتگو با فارس گفت: با توجه به افزایش تقاضا قارچ در بازار، به فکر طراحی این دستگاه افتادیم تا بتوانیم قارچ را در شرایط بهتر و سریع‌تر تولید کنیم. این دستگاه نمونه خارجی ندارد و برای اولین بار در ایران و جهان ساخته شده است.

این مخترع ایرانی با اشاره به این‌که این دستگاه در دو نمونه خانگی و صنعتی ساخته شده است ، گفت: دستگاه خانگی به اندازه یک اجاق گاز و قابل حمل است و می‌توان رنگ آن را با رنگ کابینت و ام‌دی‌اف هماهنگ کرد.

وی افزود: دستگاه خانگی ظرفیت تولید 10 کیلو قارچ را دارد و مصرف برق آن 10 وات، مصرب آب 3 تا 5 لیتر در هفته است و این دستگاه به طور مکانیزه و هوشمند عمل می‌کند.

احمدی گفت: باید مواد اولیه که همان کمپوست است را در داخل دستگاه ریخت و خود دستگاه به طور اتوماتیک شرایط را برای پرورش قارچ مهیا می‌کند.

وی با اشاره به نوع نیمه صنعتی دستگاه پرورش قارچ گفت: مدل نیمه صنعتی این دستگاه ظرفیتی معادل 500 کیلو قارچ در یک دوره پرورش دارد که ارتفاع این دستگاه 3 متر، طول آن 2 و نیم متر و عرض آن 2 متر است.

این مخترع گفت: این دستگاه به طور مکانیزه و هوشمند عمل آبیاری و تنظیم رطوبت را انجام می‌دهد و جنس آن از گالوانیزه و استیل است و به راحتی مونتاژ، نصب و جمع می‌شود.

وی با اشاره به عمر کوتاه قارچ گفت: به طور معمول مراکز پرورش قارچ در نقاط دور از شهر هستند که هزینه انتقال قارچ به شهر زیاد است و همچنین زمان‌بر است اما می‌توان این دستگاه را در سوله، پارکینگ و یا یک‌جای مسقف در نزدیکی شهر نصب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها