با تشخیص شبه‌عمد بودن قتل

آشپزباشی به پرداخت دیه محکوم شد

آشپز یک رستوران که همکار خود را با سیخ کباب به قتل رسانده بود با تشخیص غیرعمد بودن قتل از سوی دادگاه، به پرداخت دیه محکوم شد.
کد خبر: ۳۱۷۳۳۳

به گزارش فارس، روز 27 مهر 86 مسئولان بیمارستان فیاض‌بخش، فوت مشکوک مرد میانسالی به نام حسین را که از ناحیه سر مورد اصابت جسم نوک تیز قرار گرفته بود، به مأموران پلیس گزارش کردند.

مأموران با حضور در بیمارستان و تحقیق از همکاران مقتول که همراه وی در بیمارستان حضور داشتند، متوجه شدند که مقتول بعد از درگیری با یکی از همکارانش مورد اصابت سیخ کباب قرار گرفته و به قتل رسیده است. تحقیقات برای شناسایی متهم به نام نظام، آغاز شد و وی مدت کوتاهی بعد از قتل دستگیر شد.

ناظم که به همراه مقتول، کارگران یک شرکت خصوصی بودند، در اظهارات خود مدعی شد که به خاطر شکسته شدن دسته کتری با مقتول درگیر شده است و در یک لحظه به خاطر عصبانیت، سیخ کباب را به سوی او پرتاب کرده که منجر به قتل او شد.

آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده، شنبه گذشته در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدسلطان همت‌یار برگزار شد و روشن، نماینده دادستان، با بیان اینکه دلایل موجود در پرونده مانند اقرار متهم، اظهارات شاهدان، گزارش مرجع انتظامی و نظریه پزشکی قانونی، بزه انتسابی به متهم، محرز است، تقاضای مجازات متهم را کرد.

اولیای‌دم نیز در جایگاه قرار گرفتند و درخواست خود را قصاص متهم عنوان کردند.

متهم، در بیان مجدد حادثه گفت: هیچ مشکلی با مقتول نداشتم و تنها بر اثر شکستن دسته کتری با هم درگیر شدیم. در حال درست کردن کباب بودم که ناگهان عصبانی شدم و سیخ کباب را به سمت مقتول پرتاب کردم که سیخ بعد از برخورد با یخچال، به سمت سر وی کمانه کرد و به سر او برخورد کرد. البته من ندیدم که برخورد کند از دوستانم شنیدم. فقط خواستم او را بترسانم تا درگیری خاتمه یابد و بدون اینکه او را ببینم، سیخ را پرتاب کردم.

بعد از اظهارات متهم، شاهدان در جایگاه قرار گرفتند و مدعی شدند که پرتاب سیخ از سوی متهم را دیده‌اند ولی به دلیل نامناسب بودن زاویه دید، برخورد سیخ با سر مقتول را ندیدند.

وکیل اولیای ‌دم در پاسخ به ادعای متهم و وکیل وی مبنی بر غیرعمدی بودن قتل‌ گفت: با توجه به نظریه پزشکی قانونی مبنی بر اینکه حدود 15 سانتی‌متر از سیخ وارد سر مقتول شده و علاوه بر استخوان، نسوج مغزی وی را نیز از بین برده است، امکان ارتکاب قتل از فاصله دور و غیرعمدی بودن آن، منتفی است.

متهم، در آخرین دفاعیات خود گفت: عمدی در ارتکاب قتل نداشتم و از خانواده مقتول تقاضای بخشش دارم.

قاضی همت‌یار بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، قتل را شبه‌عمد تشخیص داد و متهم را به پرداخت دیه به اولیای‌ دم محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها