مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: صید میگو از روز دوشنبه ششم مهرماه سال جاری به مدت 40 تا 45 روز از منطقه صیدگاهی سیریک تا منطقه صیدگاهی قشم آغاز می شود.
کد خبر: ۲۸۲۷۱۶
قدرت میرزاده شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در فرآوری و جمع آوری میگو 250 تا 270 فروند شناور و سه هزار نفر صیاد بصورت مستقیم و تعداد زیادی نیز بصورت غیرمستقیم مشارکت خواهند داشت.

خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در سال جاری یکهزار و 400تا یکهزار و 600 تن میگو از آب های هرمزگان صید می شود که حدود یک هزار تن آن میگوی موزی درشت و مابقی میگوی سرتیز و ریز خواهد بود.

این مسوول گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در خصوص ذخیره سازی و رها سازی لارو میگو امسال در زیستگاه ها انجام شده است،پیش بینی می شودافزایش صید میگو حدود 20 درصد بیش از صید سال گذشته باشد.

میرزاده ادامه داد: امسال اقدامات خوبی برای بهبود برداشت از ذخایر میگو انجام شده که از جمله ذخیره سازی لارومیگو برای افزایش صید، پلاک گذاری شناورهای میگو گیر، آموزش صیادان با روش های مختلف صید ومقررات صیادی و همچنین آموزش نحوه مقابله با آنفلوانزای نوع آ است.

وی افزود: هفت شناور از بین شناورهای صیادی میگو گیر برای آمارگیری مجهز می شوند که ناظرین شیلات در این شناورها مستقر خواهند شد و 30 شناور دیگر به عنوان شناور همکار برای بالا رفتن دقت در آمارگیری با شیلات همکاری خواهند داشت.

وی رعایت محدوده صید، توجه به توصیه نامه ها و آیین نامه های صیادی و همچنین به همراه داشتن مدارک لازم برای شناور و افرادی که برروی شناور مشغول کارند را از جمله موارد ضروری عنوان کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها