مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران امروز یکشنبه از روند رو به کاهش فروش تراکتور در کشور اظهار نگرانی کرد و افزود: شرایط اقتصادی کشور مناسب انجام تولید نیست و بیشتر مناسب واردات است .
کد خبر: ۲۷۳۱۰۷

به گزارش مهر، محمدرضا زمانلو پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه مجمع عمومی فوق‌العاده تراکتورسازی ایران افزود: روند کاهش فروش تراکتور به علت سیاستهای انقباضی بانک‌ها از سال گذشته آغاز شده است.

وی در عین حال یادآور شد: امیدواریم با اتخاذ راهکارهای مناسب از سال جاری، وضعیت سال گذشته رو به بهبود گذارد.

به گفته زمانلو، فعالیت اقتصادی تراکتورسازی ایران در سال گذشته به علت کاهش هشت برابری یارانه‌ها و واردات تراکتور با تعرفه صفر با مشکلاتی مواجه شد.

مدیرعامل تراکتورسازی ایران با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های موجود، این مجتمع در عرصه تولید حضور شایسته ای داشت، گفت: اگر مشکلات مربوط به فروش نبود، تراکتورسازی ایران قادر بود میزان تولید خود را افزایش دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به علت افزایش نرخ تورم و ثابت ماندن نرخ ارز، شرایط اقتصادی کشور مناسب انجام تولید نیست و بیشتر مناسب واردات است.

مدیرعامل تراکتورسازی ایران بیان داشت: موضوع فروش تراکتور در کشور شدیداً به تسهیلات اعطایی بانک‌ها و حمایت دولت وابسته است و هرگونه تصمیم‌گیری دولت و متولیان اقتصادی در خصوص مسائل کشاورزی میزان فروش تراکتور را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد.

زمانلو از مهندسی سازمانی و اصلاح سیستم‌های تراکتورسازی ایران خبر داد و تصریح کرد: اجرای برنامه‌های هلدینگ‌ با ایجاد هماهنگی بیشتر در راستای سیاستهای مصوب در تراکتورسازی ایران هم‌افزایی ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: شرکت تراکتورسازی ایران با برخورداری از شبکه گسترده خدمات پس از فروش و ارائه تراکتورهای سنگین و تراکتور مخصوص شالیزارهای برنج برای همسویی با نیازهای بازار داخل اقدام می‌کند.

مدیرعامل تراکتورسازی ایران ابراز داشت: دستگاه پخت نان صنعتی مسطح که با مشارکت تراکتورسازی و یک شرکت آلمانی نمونه‌سازی شده است برای تولید و عرضه نان مرغوب به زودی به بازار ارائه می‌شود.

زمانلو تاکید کرد: انجام تولید تراکتور در کشور باید مبتنی بر تحلیل از وضعیت بازار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها