رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: رئیس قوه قضائیه به دنبال درخواست رئیس مجلس به سازمان بازرسی کل کشور دستور داده تا سه ماه پیگرد قضایی در مورد دوشغله ها در ورزش متوقف شود.
کد خبر: ۲۵۲۲۳۳

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی پور محمدی امروز چهارشنبه با اشاره به وضعیت دو شغله ها در ورزش گفت: ما در این زمینه کار خود را انجام داده ایم اما نمی خواهیم ورزش کشور آسیب ببیند.

وی خاطر نشان کرد: با مجلس و ریاست جمهوری و قوه قضائیه رایزنی می کنیم تا ابهامات قانونی در این زمینه برطرف گردد اما باید تاکید کنیم که یک شبه نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

پور محمدی تاکید کرد: در پیگیری موضوع دو شغله ها باید با متانت رفتار کرد و نمی توان توقع داشت که به سرعت همه دوشغله ها استعفا دهند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه چرا برخی اراذل و اوباش پس از دستگیری به سرعت آزاد می شوند، نیز گفت: برخی اوقات پرونده هایی در این ارتباط ناقص است و یا پرونده ها مورد بی توجهی قرار می گیرد.

کاهش بودجه سازمان بازرسی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه درباره کاهش 50 درصدی بودجه این سازمان از سوی دولت گفت: زمانی که مجلس بودجه را می بست متوجه گردید 8 هزار و 500 میلیارد تومان از درآمد پیش بینی شده در بودجه دولت کاهش یافته است و مجلس در این میان مجبور بود دو کار انجام دهد. یا از ردیف هزینه ها کم کند که چون زمان برای بررسی بودجه محدود بود، به دولت اختیار داد که این کسری درآمد را جبران کند ودولت خوش انصافی کرده و از باب مهرورزی بودجه ما را کم نموده است.

وی با تاکید بر اینکه علی رغم کاهش بودجه به اهداف و برنامه های خود ادامه خواهیم داد، افرود: تصمیم گرفته ایم علی رغم کاهش بودجه به برنامه های خود ادامه دهیم و خود را پایبند بودجه می کنیم چرا که معتقدم با پول کم نیز می توان کارهای بزرگی انجام داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ابراز امیدواری کرد مجلس اشتباه خود را در زمینه بودجه جبران کند .

انتشار اسامی مفسدان

پور محمدی همچنین در مورد عدم اعلام اسامی مفسدان اقتصادی نیز گفت: علت این امر به ضعف قوانین بر می گردد و باید گفت: حتی در مرحله بازپرسی نیز طبق قانون حق انتشار رای و اسامی مفسدان نیست.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه قضاوت بهتر است یا وزارت، گفت: اگر مرده شوری هم خالص باشد انجام می دهم اما به طور کلی قضاوت موثرتر و سخت تر است.

پور محمدی ادامه داد: : قضاوت شغل سختی است، اما قضات باید بدون ملاحظه حکم صادر کنند و تشریفات قضایی را به نحو مطلوب انجام دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: به قضات حق می دهیم که گاهی در امر قضاوت اشتباه کنند، چرا که مجبورند حجم بالایی از پرونده ها را رسیدگی کنند و فشار روحی و عصبی بالایی را تحمل می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها