حمید درخشان درباره رقابت قهرمانی در هفته‌های پایانی لیگ‌برتر می‌گوید

حق به حقدار می‌رسد

آنچه که هنوز ادامه دارد رقابت تنگاتنگ و یک امتیازی استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی است. هفته به هفته تب لیگ تندتر می‌شود و همه چیز به یک مو بند است.
کد خبر: ۱۴۵۵۸۷۰
 
کافی است یکی از این دو تیم دست از پا خطا کند آنگاه بهترین موقعیت ممکن برای تیم رقیب پیش می‌آید تا یکی از شیرین‌ترین قهرمانی‌های چند سال اخیر را به دست بیاورد. اصلا در سال‌های اخیر رقابت از این داغ‌تر سراغ داشتید؟ حمید درخشان، پیشکسوت سرخ‌ها فارغ از بحث هواداری و تعصب درباره شرایط دو تیم در چهار هفته پایانی لیگ‌برتر صحبت‌هایی را مطرح می‌کند و اشاره‌ای هم به نقش مهم داوری دارد. او می‌گوید برنده تیمی است که حاشیه‌ها را هم کنترل کند. به نظر او رقابت قهرمانی ممکن است تا هفته پایانی و حتی تا دقیقه ۹۰ آخرین بازی لیگ‌برتر هم ادامه داشته باشد. درخشان البته به الگوهای رفتاری هم اشاره می‌کند.

 استقلال و پرسپولیس فقط یک امتیاز و در نزدیک‌ترین فاصله ممکن از هم قرار دارند و در کورس قهرمانی به شدت تلاش می‌کنند. به نظر شما این وضعیت به کجا می‌خواهد برسد؟
همه چیز حساسیتی مضاعف دارد. هر تیمی تمرکز بیشتری داشته باشد کارایی بیشتری هم از خود نشان می‌دهد. اینجاست که نقش برنامه‌ریزی مناسب خودش را نشان می‌دهد. رقابت خوبی وجود خواهد داشت اما برای قهرمانی یک سری معیارها لازم است.
 در این میان نقش داوری را چطور می‌بینید؟
نقش بسیار زیادی دارد. از داوران انتظار کمترین اشتباه را داریم، به خصوص در هفته‌های پایانی. اشتباهات داوری در این برهه به شدت به استقلال و پرسپولیس لطمه می‌زند. این موضوع نه تنها به قهرمانی یک تیم که به فوتبال هم لطمه خواهد زد.
 قبول دارید که بازیکنان خارجی‌ دو تیم در راه قهرمانی بسیار تاثیرگذار خواهند بود؟
قاعده بازیکنان خارجی همین است که تاثیرگذاری داشته باشند. یک بازیکن خارجی باید سطح بالایی داشته باشد و به تیمش کمک کند. بازیکنان خارجی دو تیم الان بسیار خوب هستند اما قبلا بازیکنانی خارجی در هر دو تیم بازی می‌کردند که واقعا کیفیت نداشتند. در هفته‌های اخیر این تاثیرگذاری خوب را دیدیم. اینجاست که تفاوت بازیکن خارجی با داخلی معلوم می‌شود.
 نوع رفتار سرمربیان دو تیم (نکونام و اوسمار) در راه قهرمانی چقدر اثر می‌گذارد؟
بحث فنی و بحث شخصیتی از هم جداست. سرمربیان دو تیم باید الگوسازی خوبی انجام دهند. باید این سؤال را پرسید که قهرمانی به چه قیمت؟ رفتارها نباید به گونه‌ای باشد که بدآموزی به وجود بیاید. در این صورت، قهرمانی به درد نمی‌خورد. قهرمانی یعنی کنار الگوی قهرمانی الگوی شخصیتی هم داشته باشیم. بدون اخلاق قهرمانی ارزش اجتماعی ندارد. اول شدن در لیگ ملزومات زیادی می‌خواهد که الگوسازی شخصیتی یکی از آنهاست.
 با توجه به فاصله یک امتیازی پرسپولیس و استقلال مسیر کدام تیم را در هفته‌های پایانی لیگ سخت‌تر می‌بینید؟
هر دو تیم مسیر بسیار سختی دارند اما تیمی که به خوبی با این شرایط و سختی‌ها کنار بیاید قطعا برنده خواهد بود و قهرمان می‌شود.
 چه چالش‌های دیگری در هفته‌های پایانی پیش روی دو تیم است؟
چالش‌هایی که به وجود می‌آید به نوع قضاوت بستگی دارد. اما آن چه بر روند نتیجه‌گیری تاثیرگذار است به همان حواشی برمی‌گردد. تیمی که بدون مسائل حاشیه‌ای پیش برود برنده است. در واقع بدون حاشیه حق به حق دار می‌رسد.
 بیشترین خواسته‌تان از هفته‌های پایانی لیگ‌برتر می‌خواهید، چیست؟
بازی‌های خوب و بدون استرس و کمترین میزان اشتباهات داوری. امیدوارم همین‌گونه باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها