چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع بود؟

اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران

در اولین ساعات بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ عملیات غرور آفرین «#وعده_صادق» با رمز مبارک یا رسول الله و با هدف انتقام از رژیم غاصب صهیونیستی آغاز گردید.
کد خبر: ۱۴۵۲۱۰۴
نویسنده حجت‌الاسلام حسین کازرونی

به گزارش جام جم آنلاین، در این عملیات بیش از یکصد پهپاد انتحاری و ده‌ها موشک از انواع مختلف توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت مراکز نظامی دشمن صهیونیستی که در عملیات دشمن در دمشق شرکت داشتند، شلیک شد.
به اعتراف رژیم صهیونیستی و همه مراقبین نظامی، عملیات ایران از نظر حجم و تنوع شلیک ها، خارج از تصور همگان بوده است. به اعتراف «دانیل هاگاری» سخن گوی نظامی دشمن، در دفاع موشکی و پدافند هوایی از ۱۰۰ در صد توان نظامی رژیم و توان کشور‌های دوست و هم پیمان (آمریکا، انگلیس، فرانسه، اردن و عربستان)، در منطقه استفاده شده است.

رژیم صهیونیست با مشاهده‌ی حجم عملیات و تماس بایدن و گوشزد کردن تعهد آمریکا تنها برای دفاع از اسراییل و نه حمله به ایران، برای توجیه عدم پاسخ نظامی تلاش خواهد کرد با استفاده از روش جنگ روانی و پنهان نمودن خسارت‌های خود، عملیات وعده صادق را کم ارزش توصیف کند.

 مهم‌ترین دستاورد‌های عملیات

۱-اجرای تعهد جمهوری اسلامی مبنی بر انتقام و پاسخ پشیمان کننده به دشمن

۲- در نگرانی و آماده باش ۱۰۰ درصد قرار دادن دشمن به مدت دو هفته
 
۳- طراحی و اجرای عملیات پیچیده، ترکیبی و فراتر از پیش بینی و خارج از توقع برای دشمن

۴- عبور تعداد قابل توجهی از موشک‌ها و پهپاد‌ها از سیستم پدافندی طراحی شده، پیشرفته و چند لایه آمریکا رژیم صهیونیستی و دیگر همپیمانان منطقه‌ای (از روی آسمان عراق، سوریه و اردن تا آسمان رژیم اشغالگر)

۵- ایجاد غرورملی و تقویت روحیه هم پیمانان در محورمقاومت

۶- هدف قرار دادن اهداف نظامی مشارکت کننده در عملیات علیه کنسولگری در دمشق و انهدام بخش قابل توجه از این اهداف

۷- اثبات توانمندی هجومی مستقل ایران و عدم توانایی دفاعی رژیم صهیونیستی از خود در برابر ایران و نیاز به حضور و حمایت آمریکا و دیگران برای دفاع از خود

موارد فوق بخش کوچکی از دستاورد‌های عملیات غرور آفرین و سرنوشت ساز وعده صادق بود که می‌توان آن را از نظر اهمیت تاریخی به ضربه «امیرالمومنین به عمرو ابن عبدود» در جنگ احزاب تشبیه نمود و مصداق حدیث شریف «ضربة علی یوم الخندق...»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها