به جای مانده از نبرد جانانه برای قهرمانی در لیگ‌برتر والیبال؛

پرواز آسیایی سیرجان

صحبت از کامبک در فینال والیبال بی‌معنی بود. نه خبری از کامبک شد و نه خلق یک نتیجه فوق‌العاده والیبالی. البته ماراتن شکل‌گرفته در فینال دو‌گانه این فصل از رقابت‌های لیگ‌برتر واقعا دیدنی بود اما در نهایت آنچه رقم خورد چربیدن زور ستاره‌های فولاد به بازیکنان کم‌تجربه‌تر شهداب یزد بود. به این ترتیب فولاد سیرجان ایرانیان قهرمان این فصل از رقابت‌های لیگ‌برتر والیبال ایران شد. اما نکات زیادی از این فینال باقی ماند.
کد خبر: ۱۴۵۱۴۳۴
نویسنده هیلدا حسینی‌‌خواه - گروه ورزش
 
پایان حسرت ۱۲ ساله 
حالا نماینده پرقدرت سیرجان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیاست. سران این باشگاه سیرجانی خرج کردن در والیبال را خوب بلد بودند و حالا محصول خود را با قهرمانی درو می‌کنند.ماراتن فینال دو‌گانه بین فولاد سیرجان ایرانیان و شهداب یزد بسیار نفسگیر بود. سیرجان در ابتدای فصل کمربند قهرمانی را با جذب بازیکنان ستاره و با‌تجربه بسته بود و در کنار این بازیکنان چند جوان را هم به ترکیب خود افزود. بهروز عطایی هر چند تلخ‌ترین روزهای ممکن را در قامت سرمربی تیم‌ملی سپری کرد اما در فولاد سیرجان ایرانیان و با بهره‌مندی از فوق‌ستاره‌هایی مثل سیدمحمد موسوی و پوریا حسین خانزاده سکه قهرمانی را ضرب کرد و آب را روی آتش اندوه ناکامی تیم‌ملی ریخت.نکته بسیار مهم این است که این قهرمانی برای عطایی در لیگ برتر بعد از ۱۲ سال به دست آمد. آخرین بار او سال۹۱ با تیم کاله آمل به عنوان سرمربی قهرمانی لیگ برتر را جشن گرفته بود. عطایی بر خلاف شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ اینبار بسیار «بهروز» بود.  
 
فراتر از ستاره  
سیدمحمد موسوی نشان داد که همچنان ستاره‌ای فراتر از والیبال آسیاست.البته این طورهم نیست که او یک تنه تیمش را قهرمان لیگ برتر کرده باشد اما به هر حال ستاره‌ای رویایی برای تیم فولاد سیرجان بود. محمد فلاح، شهروز همایونفرمنش، محمد وادی و سیامک مرندی دیگر برگ‌های برنده‌ بهروز عطایی برای قهرمانی در لیگ‌برتر بودند. البته امکان دارد که از جمع این بازیکنان یکی دو نفر جدا شوند. فولاد بدون آنها یا با آنها شهریور ماه در جام باشگاه‌های والیبال آسیا شرکت خواهد کرد. موسوی در پایان موفق شد کلی عنوان فردی و تیمی به دست بیاورد. نکته بسیار جالب اینجاست که او تمام نشدنی به نظر می‌رسد و انگار هنوز به اوج والیبالش نزدیک نشده است.  
 
امان از اشتباه فردی  
شهداب یزد به عنوان یک پای فینال می‌توانست قهرمان باشد امااشتباهات فردی بلای جان این تیم و سرمربی‌اش محمدرضا تندروان شد. با این حال مدیران شهداب یزدهم خوب خرج می‌کنند وخوب در والیبال جا باز کرده‌اند هر چند اکنون حسرت قهرمانی از دست رفته رامی‌خورند. ازمیان همه نکات مثبتی که شهداب یزد در این فصل به جای گذاشت می‌توان اشاره‌ای به پاسور این تیم یعنی ایلشن داوودی‌پور کرد که قطعا یکی از ستاره‌های بزرگ والیبال ایران خواهد شد.هرچند تلاش او در ترکیب تیمش ستودنی بود اما هم پستی او در تیم قهرمان یعنی محمدطاهر وادی فراتر از والیبال آسیا عمل کرد و به عنوان یک پاسور نقشی تعیین‌کننده داشت. شاید به همین دلیل بود که ایلشن در تیم منتخب فصل جایی نداشت اما به هر حال پاسور رزرو تیم منتخب فصل است.  
 
باز هم معروف! 
حالا که غائله لیگ برتر تمام شده و فولاد سیرجان یزد عنوان قهرمانی را به دست آورد خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که شهداب یزد به عنوان میزبان این فصل از جام باشگاه‌های آسیا قصد دارد سعید معروف را به کادر فنی اضافه کند. سعید معروف بیش از سه ماه کاندیدای اصلی سرمربیگری در تیم‌ملی والیبال ایران بود و حالا شایعات حضور او در تیم یزدی به گوش می‌رسد. البته شهداب مهدی مهدوی ۳۹ساله را هم دارد. حالا با حضور سعید معروف ۳۸ ساله تجربه این تیم بیشتر هم خواهد شد.  

بهترین‌های لیگ در پایان فصل 
بهترین سرعتی‌زن‌ها: سیدمحمد موسوی (فولاد سیرجان ایرانیان)، مسعود غلامی (شهداب یزد) 
بهترین دریافت‌کننده قدرتی: شهروز همایونفرمنش (فولاد سیرجان ایرانیان)، پوریا حسین خانزاده (فولاد سیرجان ایرانیان) 
بهترین پاسور: محمدطاهر وادی (فولاد سیرجان ایرانیان) 
بهترین لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور (شهداب یزد) 
ارزشمندترین بازیکن: سیدمحمد موسوی (فولاد سیرجان ایرانیان)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها