نگاهی به سریال روی آنتن شبکه یک سیما

«سنجرخان»؛ ادای دین به قهرمانان ملی گمنام

محمد‌حسین تقوایی، کارگردان برنامه روی آنتن شبکه یک با «جام‌جم» مطرح کرد

کوک ساعت‌ها به وقت قدس

«ساعت به وقت قدس» برنامه‌ای با موضوع فلسطین و مقاومت است که در هر قسمت به بررسی آخرین تحولات فلسطین و سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد اما این اواخر با تغییراتی در سری جدید همراه بوده و در روز قدس ویژه‌برنامه‌ای را این روزها روانه آنتن کرد که شامل آیتم‌ها وبخش‌های جدیدی بود.ازطرفی درکنار اطلاع‌رسانی و اخبار مربوط به منطقه، تحلیل‌ها و گفت‌و‌گوها نیزپررنگ‌تر شده و بخش مهمی ازبرنامه رابه خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۴۵۱۱۳۶
نویسنده زینب علیپور طهرانی - گروه رسانه
 
ضمن این‌که مجری فلسطینی دیگری هم به برنامه اضافه شده که محمد‌حسین تقوایی، کارگردان برنامه در گفت‌و‌گو با جام‌جم به این نکته هم اشاره و توضیحاتی را در این باره بیان کرد. ساعت به وقت قدس را می‌توان این روزها یکی از برنامه‌های شاخص شبکه یک دانست که در حوزه فلسطین و محور مقاومت روی آنتن می‌رود و نظر مخاطبان بسیاری را هم به خود جلب کرده‌است.تقوایی درباره تغییراتی که این برنامه درسری جدید دارد وهمچنین ویژه‌برنامه روزقدس به جام‌جم می‌گوید: فصل قبلی برنامه بیشتر فضای خبری داشت. گرچه گروه قبلی هم خیلی برای این برنامه زحمت کشیدند،بااین حال ما دراین سری سعی کردیم فضای تحلیلی برنامه را بیشتر کنیم. وی ادامه می‌دهد: در سری قبل بخشی در برنامه داشتیم که به اخبار داخلی فلسطینی می‌پرداخت و در بخش دیگری هم اخبار فلسطین را در اتفاقات منطقه بررسی می‌کردیم اما اتفاقی که این اواخر رقم خورده این است که اگر به همین شیوه ادامه می‌دادیم، برنامه به یک روزمرگی می‌افتاد، البته هر برنامه‌ای اگر به روز نباشد، دچار روزمرگی می‌شود؛ بنابراین سعی کردیم برنامه در سری جدید بیشتر به سمت تحلیل برود و از فضای صرفا خبری خارج شود. از این‌رو از رفقا و عزیزانی در برنامه دعوت کرده‌ایم که به تحلیل موضوعات مختلف این حوزه بپردازند. 
     
دلیل تغییر دکور برنامه 
تقوایی همچنین می‌افزاید: فضای جدیدی که برای برنامه ترسیم کرده‌ایم باعث شده تا دست‌مان بازتر باشد. یعنی به‌جای این‌که چند کارشناس ثابت در برنامه داشته باشیم، سراغ مهمان‌هایی از قشرهای مختلف می‌رویم. اتفاق دیگری که افتاده این است که ما علاوه بر حضور زینب جابر مجری لبنانی و علی خلیلی مجری فلسطینی، از دوست عزیز دیگری دعوت به همکاری کرده‌ایم که فلسطینی است.منعم خله که فلسطینی است وبعدازرفقای دیگر به ایران آمده ومشغول تحصیل دررشته پزشکی است وبرای فلسطین کمک‌هایی را جمع می‌کند و می‌فرستد و آدم بسیار فعالی است؛ ضمن این‌که خانواده‌اش در غزه هستند و به همین دلیل می‌توانند اخبار دست اول را به ما برسانند، البته ابتدا حضور ایشان به صورت آیتم در برنامه بود اما سعی کردیم همکاری بیشتری با او داشته باشیم و از نقطه‌نظرات او در برنامه استفاده کنیم.وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو بیان می‌کند: در کنار تغییرات محتوایی از نظر بصری هم تغییراتی را ایجاد کردیم که مبتنی بر فضای جدید برنامه بود. یعنی از نظر هنری وارد فضایی شدیم که گفت‌و‌گومحور است و با تعداد بیشتری از افراد صحبت می‌کنیم، بنابراین تغییراتی در دکور ایجاد کردیم که البته در آینده هم باز دچار تغییراتی خواهد شد.تقوایی درباره بخش‌هایی که به برنامه اضافه شده، می‌گوید: در تلاشیم تا به اقتضای زمان و اخبار، آیتم‌ها و بخش‌هایی را طراحی کنیم البته در زمان پخش، برنامه هم تغییراتی داشته است.یعنی هرهفته پنجشنبه‌هابرنامه پخش می‌شد اما برای ویژه‌برنامه‌ای که برای روز قدس داشتیم، از جمعه هفته گذشته تعداد قسمت‌های برنامه بیشتر شد و که به صورت زنده روی آنتن هستیم.
     
روایت عکس‌های ماندگار 
وی درباره برخی آیتم‌ها توضیح می‌دهد: ما در ویژه‌برنامه‌مان یک‌سری آیتم‌های جدیدی داریم که قرار است ادامه پیدا کند؛ از قبیل آیتم معرفی عکس که عکس‌های ماندگار مقاومت و فلسطین و منطقه را بررسی می‌کنیم. آیتم دیگری هم داریم که در آن خانم زینب جابر درباره فضای مجازی و توییت‌های منطقه و فلسطین صحبت می‌کند و تحلیلش را در برنامه انجام می‌دهیم. بخش‌های دیگری هم هست که به‌زودی به برنامه اضافه خواهد شد. به‌هر‌حال برای این‌که یک برنامه به تکرار نیفتد و همواره به‌روز باشد و متناسب با نیاز مخاطبانش پیش برود، باید مدام درحال تغییر و به تعبیری پویا باشد.کارگردان ساعت به وقت قدس درباره حضور مهمان‌های متنوع و مختلف در هر برنامه و ریتم تند گفت‌و‌گوها توضیح می‌دهد: در همه بخش‌های برنامه به ضرباهنگ و ریتم توجه داشتیم و سعی کردیم آیتم‌ها و بخش‌های مختلف برنامه ضرباهنگ تندی داشته باشد تا برای مخاطب جذاب و دیدنی باشد، چون ضرباهنگ کند مخاطب را خسته می‌کند. به همین دلیل می‌خواستیم ضرباهنگ برنامه را بالا ببریم و تعداد مهمان‌ها را بیشتر کنیم تا بحث بیشتر شکل بگیرد و بین مهمان‌ها بچرخد و حرف‌ها و تحلیل‌های جدید و به‌روز را از افراد مختلف و چهره‌های جدید بشنویم.

بازخوردهای بین‌المللی به یک برنامه
«ساعت به وقت قدس»مخاطبان خارج از کشور هم دارد که تقوایی درباره بازخورد بین‌المللی این برنامه عنوان می‌کند: خوشبختانه برنامه بازخورد خوبی بین مخاطبانش دارد، یعنی تیم قبلی خوب کار کرده بودند و ما در واقع ادامه‌دهنده راه‌شان هستیم و هر هفته می‌کوشیم از تجربیات‌شان در برنامه استفاده کنیم. به‌نوعی این دوستان همواره کنار ما هستند. تا جایی هم که در جریان بازخوردها هستیم روز‌به‌روز اتفاقات بهتری برای برنامه می‌افتد و ما هم تلاش می‌کنیم به‌گونه‌ای برنامه را بسازیم که مورد توجه مخاطب قرار بگیرد اما درباره بازخورد بین‌المللی ساعت به وقت قدس هم باید بگویم به خاطر همکاری با رفقای فلسطینی که داریم و همچنین حضور آقای سهیل کریمی به‌عنوان سردبیر برنامه که مجری ویژه‌برنامه است و خبرنگارومستندساز بین‌المللی هم هست و تجربیات بسیاری در این زمینه دارد و ارتباط خوبی هم با برخی کشورها دارد از نقطه‌نظرات مخاطبان خارج از کشور هم مطلع می‌شویم. اتفاقا به پیشنهاد آقای کریمی بخش اسکایپی هم داریم که مهمان‌ها از کشورهای مختلف به صورت اسکایپ با هم ارتباط و تماس می‌گیرند و همین هماهنگی، این بخش را سخت‌تر می‌کند اما خب بخش مهمی از برنامه بوده و مورد توجه هم قرار گرفته است. با این حال اگر قرار باشد این برنامه در سطح بین‌المللی بچرخد، نیاز به زمان بیشتری داردواین‌که مدام در حال تغییراتی در بخش‌های مختلف باشیم.وی در ادامه درباره پویش‌های برنامه می‌گوید: در این برنامه پویشی داریم که به همت شهرداری تهران اتفاق می‌افتد که در این چند روز درباره آن در برنامه زیاد صحبت کرده‌ایم و بنا را بر این داریم که پویش‌های جدیدی را در قسمت‌های بعد برنامه داشته باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها