«جام‌جم» از چگونگی عرضه سوخت گزارش می‌دهد

بنزین گران نمی‌شود

دیروز وزیر نفت اعلام کردتا ۱۰روز آینده سوختگیری فقط با کارت سوخت شخصی امکان‌پذیر است. این موضوع باعث شد نگرانی زیادی بین مردم ایجاد شود؛ به این دلیل که برخی از صاحبان وسایل نقلیه درخواست کارت سوخت داده‌اند اما هنوز به دست‌شان نرسیده است. طولی نکشید که معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی فرآورده‌های نفتی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: کارت سوخت جایگاه حذف نمی‌شود اما محدودیت کارت سوخت جایگاه در برنامه وزارت نفت قرار دارد.
کد خبر: ۱۴۵۰۸۹۴
 
جواد اوجی، وزیر نفت گفته بود در قانون بودجه ۱۴۰۳ قانون‌گذار، وزارت نفت را مکلف کرده است ۹۵درصد عملیات سوختگیری‌ها باید از طریق کارت‌های سوخت شخصی افراد صورت بگیرد و ما مکلف به اجرای این قانون هستیم. مدیر‌عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: وضعیت کارت‌های سوخت اضطراری در جایگاه‌ها با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ محدود خواهد شد اما این به معنای جمع‌آوری کارت‌های اضطراری طی هفته جاری در جایگاه‌ها نیست.   جعفر سالاری‌نسب با تاکید بر قانون اجرای بودجه ۱۴۰۳ اعلام کرد وزارت نفت مکلف است حداقل ۹۰درصد توزیع بنزین را توسط کارت شخصی مردم انجام دهد، همچنین فراجا مکلف شده مقدمات لازم را برای تحویل یک هفته‌ای کارت به مردم فراهم کند.وی افزود: کارت اضطراری برای جایگاه‌های سوخت کماکان تا تکمیل مقدمات وجود خواهد داشت.  سالاری‌نسب با تاکید بر این‌که مردم نگران سوختگیری نباشند، چراکه هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد، افزود: تدابیر لازم برای صدور کارت سوخت شخصی درنظر گرفته شده و زمان صدور و تحویل با همکاری فراجا به یک هفته کاهش خواهد یافت. 
 
بنزین گران نمی‌شود
پس از اظهارنظر  وزیر نفت، دوباره این شایعه در فضای مجازی شکل گرفت که قرار است بنزین گران شود. سال گذشته نیز شاهد این شایعه بودیم که گرانی بنزین باعث شلوغی جایگاه‌های سوخت شده بود. اکنون استفاده از کارت جایگاه با محدودیت همراه است و در تهران فقط ۴۰ لیتر بنزین تحویل داده می‌شود و همچنین در کلانشهرهای دیگر ۳۰ لیتر در نظر گرفته شده و برای شهرهای کوچک‌تر ۱۵ لیتر. این موضوع باعث شده افراد زیادی به استفاده از کارت شخصی روی بیاورند. البته این محدودسازی بنزین باعث شده برخی متصدیان جایگاه سوخت نسبت به ارائه کارت سوءاستفاده‌هایی انجام دهند. به این صورت که ابتدا پیشنهاد خرید مکمل بنزین می‌دهند و اگر افرادی که نیازمند سوختگیری با کارت جایگاه هستند از او خرید مکمل داشتند، کارت را به آنها تحویل می‌دهند در غیر این صورت گفته می‌شود ظرفیت کارت جایگاه محدود شده و تحویلی در کار نیست. البته شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده فروش مکمل در جایگاه ممنوع است اما این روزها در اغلب جایگاه‌های سوخت شاهد عرضه علنی آن هستیم. همچنین گفته شده همه جایگاه‌های سوخت دارای کارت هستند، از این رو نظارت بیشتر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای چگونگی عرضه سوخت و همچنین عملکرد جایگاه‌ها را می‌طلبد. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: این موضوع هیچ ارتباطی با افزایش قیمت یا کاهش سهمیه بنزین ندارد و مردم به هیچ عنوان نگران این مسأله نباشند. وی اظهار کرد: صحبت امروز وزیر نفت این بود که طی ۱۰روز آینده اطلاع‌رسانی در این رابطه انجام شود و مقدمات کار را پیش ببریم و حتما این طرح زمانی اجرایی می‌شود که توزیع کارت سوخت توسط فراجا انجام شده باشد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها