سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

اطمینان ملت ایران از مجازات رژیم صهیونیستی

‌جمهوری اسلامی برای گرفتن انتقام اقدام وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی باید غیر عجولانه و با عقلانیت کامل اقدام کند. این در حالی است که ملت ایران نیز مطمئن هستند که رژیم خبیث صهیونیستی به دست دلاورمردان ما مجازات می‌شوند و آن‌ها از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهند شد.
‌جمهوری اسلامی برای گرفتن انتقام اقدام وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی باید غیر عجولانه و با عقلانیت کامل اقدام کند. این در حالی است که ملت ایران نیز مطمئن هستند که رژیم خبیث صهیونیستی به دست دلاورمردان ما مجازات می‌شوند و آن‌ها از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهند شد.
کد خبر: ۱۴۵۰۶۸۸
نویسنده سیدرضا صدرالحسینی | کارشناس روابط بین‌الملل

این روز‌ها برای بررسی مسائل منطقه باید به چند نکته توجه کرد؛ رژیم صهیونیستی در آستانه ششمین ماه از شکست‌های مستمر و ترمیم ناپذیر خود قرار دارد و در این زمان دست به اقداماتی زده است که خلاف همه کنوانسیون‌ها و تعهدات بین المللی است. از جمله کنوانسیون وین که به امضای بیشتر کشور‌ها رسیده است و در این کنوانسیون مطرح شده که سفارتخانه‌ها و همه ساختمان‌هایی که پرچم کشوری در آن قرار دارد، خاک آن کشور محسوب می‌شود و از مصونیت سیاسی و نظامی نیز برخوردار است.

 در این بین بررسی هدف رژیم صهیونیستی از انجام حمله ناجوانمردانه و وحشیانه به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز مهم است. در این خصوص لازم به یادآوری است که رژیم صهیونیستی در کنار شکست‌های مستمری که داشته در ماه‌های اخیر در حوزه مسائل اقتصادی نیز با مشکلات بسیاری رو به رو شده است.

 افزون بر این با اقداماتی که مقاومت عراق انجام داده بنادر مهمی از بنادر رژیم صهیونیستی مانند بندر اشغال شده ایلات نیز به تعطیلی کشیده شده است. به این ترتیب تعطیلی یکی از مهمترین بنادر رژیم در کنار تعطیلی کارخانجات و مزارع و افزایش مهاجرت شرایط را برای رژیم صهیونیستی بسیار دشوار کرده است.

این در حالی است که ارتش ملی یمن نیز در باب المندب شرایط خاصی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. علاوه بر این مسائل رژیم صهیونیستی در داخل نیز با مشکلات عدیده سیاسی مانند اعتراضات دائمی و مستمر مردم رو به رو است. در کنار این مسائل باید توجه داشت که قطعنامه سازمان ملل متحد نیز با اکثریت آرا علیه رژیم صهیونیستی مصوب شده است.

بنابراین چنانچه مجموعه فشار‌هایی را که رژیم صهیونیستی در حوزه‌های مختلف با آن رو به روست، کنار هم بگذاریم، متوجه خواهیم شد که حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق توسط یک موجود وحشی زخم خورده و در حال احتضار رخ داده است، یعنی شاهد حرکتی عصبی و بسیار غیر عاقلانه از سوی رژیم صهیونیستی بوده‌ایم و این نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی برای بقای خود دست به هر کاری خواهد زد.

به این ترتیب باید توجه داشت که رژیم صهیونیستی دست به این اقدام وحشیانه زده است تا جمهوری اسلامی ایران را به جنگ بکشاند. در واقع آن‌ها تلاش می‌کنند از این طریق به اهداف خود دست پیدا کنند. لازم به یادآوری است که یکی از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی گفته بود که آن‌ها بعد از شکست در عملیات طوفان الاقصی به دنبال این مساله هستند که بهانه‌ای برای بمباران مراکز مختلف از جمله مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایجاد کنند و این بهانه زمانی ایجاد خواهد شد که جمهوری اسلامی ایران به طور مستقیم وارد جنگ شود.

بنابراین باید توجه داشت که جمهوری اسلامی برای گرفتن انتقام این اقدام وحشیانه باید غیر عجولانه و با عقلانیت کامل اقدام کند و این اقدام حتما از سوی جبهه مقاومت انجام خواهد شد، چرا که هیچ ضرورتی برای یک اقدام واکنشی در این رابطه وجود ندارد.

این در حالی است که ملت ایران نیز مطمئن هستند که رژیم خبیث صهیونیستی به دست دلاورمردان ما مجازات می‌شوند و آن‌ها از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهند شد.

لازم به یادآوری است که رژیم صهیونیستی با اقدام اخیر خود ثابت کرد که یک رژیم تروریست دولتی است و به هیچ یک از معاهدات و کنوانسیون‌های بین المللی پایبند نیست و نخواهد بود. البته همه این موارد را می‌توان به پای حامی اصلی این رژیم یعنی آمریکا نوشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها