معاون اول قوه قضاییه استعفای خود، از سمت معاون اولی قوه قضاییه را تقدیم رییس عدلیه کرد و استعفا از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای مورد پذیرش قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۴۹۲۱۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، به منظور از بین بردن شائبه هر گونه اعمال نفوذ در پرونده اخیر؛ محمد مصدق رئیس قوه قضائیه استعفای خود، از سمت معاون اولی قوه قضائیه را تقدیم رئیس عدلیه کرد.

رئیس قوه قضائیه ضمن پذیرش درخواست استعفا گفت: اگر چه حضور شما در این منصب، در رسیدگی به پرونده مورد اشاره مدخلیت و تأثیری نداشته و نخواهد داشت، اما با توجه به درخواست حضرتعالی و نکاتی که مطرح کردید استعفای شما مورد پذیرش قرار می‌گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه مکرراً تاکید داشته که دستگاه قضائی باید در دوره تحول و تعالی، بدون تبعیض و اغماض با فساد در همه عرصه‌ها و ساحت‌ها برخورد جدی داشته باشد؛ در همین راستا، پس از تشکیل پرونده ناظر بر اعمال نفوذ در برخی پرونده‌های قضائی که دو تن از فرزندان ذکور مصدق معاون اول قوه قضائیه نیز در زمره متهمان آن هستند، رئیس عدلیه بر پیگیری دقیق، قاطع و همه‌جانبه این پرونده تا حصول نتیجه نهایی و صدور حکم قانونی تاکید کرد و شخصِ مصدق نیز در این رابطه و از ابتدای تشکیل پرونده، از رویکرد رئیس عدلیه در مبارزه بدون تبعیض و اغماض با فساد تبعیت داشته است.

در همین راستا مصدق به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه اعمال نفوذ یا تأثیرگذاری در پرونده مطروحه و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده معاندان و بدخواهان، استعفای خود از سمت معاون اولی قوه قضائیه را تقدیم رئیس عدلیه کرد.

در متن استعفا مزبور تصریح شده که این مقام مستعفی از ابتدای تشکیل پرونده اتهامی فرزندانش، با احدی از عوامل مرتبط با پرونده اعم از قضات دادسرا و دادگاه هیچ‌گونه ارتباطی نداشته است.

مصدق در متن استعفایش ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه تاکید کرده که همواره خود را سرباز کوچک نظام و مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» می‌داند و در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده است.

این گزارش حاکی است پس از وصول استعفای مصدق از معاون اولی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه ضمن پذیرش این درخواست نوشت: اگر چه حضور شما در این منصب، در رسیدگی به پرونده مورد اشاره مدخلیت و تأثیری نداشته و نخواهد داشت، اما با توجه به درخواست حضرتعالی و نکاتی که مطرح کردید استعفای شما مورد پذیرش قرار گرفته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها