اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان یکی از مقامات قوه قضاییه و تعداد دیگری از متهمان در این پرونده در مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۴۸۰۳۸

خبرگزاری فارس نوشت: در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده، نماینده دادستان بخشی از کیفرخواست را قرائت و اقدامات مجرمانه متهمان را تشریح کرد. 

به گفته نماینده دادستان، متهمان مجموعه‌ای را برای اعمال نفوذ بر پرونده‌های قضایی از جمله پرونده‌های کلان اقتصادی تشکیل داده‌اند و با سوء‌استفاده از افراد صاحب منصب، وجوهی دریافت می‌کردند. 

حلقۀ اصلی این مجموعه «الف -م»، «م-م» و «ح-ی» هستند که علاوه بر آن‌ها، افراد دیگری مانند امین اموال نامشروع، حسابدار، صراف پوششی و… تحت هدایت و مدیریت این سه نفر در این شبکه به انجام افعال مجرمانه پرداخته‌اند. 

این مجموعه با تشکیل یک دفتر غیرقانونی، وجوهی را به منظور جلب رای موردنظر متهمان در دادگاه، دریافت می‌کردند. 

در واقع چندین نفر پرونده‌های کلان اقتصادی را از طریق عوامل جذب‌شده شناسایی و با ارتباط‌گیری با طرفینِ پرونده به آن‌ها وعدۀ گرفتن رای مدنظر به صورت تضمینی در قبال وجوه کلان را می‌دادند که مبالغ درخواست‌شده به صورت ارز، سکه، خودرو و… و از طریق معرفی چند حساب از متهمان دریافت شده است. 

بخش قابل توجهی از این مبالغ دریافتی جهت پنهان ماندن مسیر دریافت وجوه، به حساب‌های پوششی واریز شده و سپس از طریق این حساب‌ها در پروژه‌های ساخت ملک، خرید طلا و سکه، خرید دلار و اتومبیل‌های لوکس به کار گرفته شده است. در این پرونده سوء‌استفاده فرزندان معاون اول قوه‌ قضائیه از نام پدرشان واضح است. 

به گفتۀ نماینده دادستان، اوج فعالیت‌های این مجموعه در ۴ سال گذشته مربوط به دو پرونده تخلیۀ ورزشگاه شهدای قیطریه و ابربدهکار بانکی به نام رستمی‌صفا بوده است. 

مجموعۀ شکل گرفته، تنها در پروندۀ رستمی‌صفا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مال نامشروع کسب نموده و وجوه دریافتی در فرآیند پول‌شویی، تبدیل به املاک، خودرو‌های لوکس، ویلا و… شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها