دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر خبر داد؛

برگزاری چهار برنامه‌ شاخص قرآنی به مناسبت 16 اسفند روز قرآنی بوشهر

"گردهمایی قرآنیان استان"، "کاروان قرآنی"، "نمایشگاه قرآن و عترت" و "جشنواره قصه‌گویی قرآنی" اهم برنامه‌های این روز است. 
کد خبر: ۱۴۴۸۰۸۱

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان با اعلام این خبر، گفت: همزمان با 16 اسفند روز قرآنی بوشهر، 4 برنامه فرهنگی هنری شاخص روز قرآنی برگزار خواهد شد

وی بیان کرد: "گردهمایی قرآنیان استان"، "کاروان قرآنی"، "نمایشگاه قرآن و عترت" و "جشنواره قصه‌گویی قرآنی" اهم برنامه‌های این روز است. 

افروغ افزود: برنامه‌های روز قرآنی بوشهر با شعار "می‌خوانمت" است که در سراسر استان برگزار می‌شود. 

وی عنوان کرد: گردهمایی قرآنیان استان در روز ۱۶ اسفند ماه به مناسبت ارتحال عالم ربانی میرزا معتقد اهرمی ریشهری کاتب قرآن متقارن و رمزدار روز قرآنی بوشهر خواهد بود که با حضور قاریان، حافظان، مفسران و همه فعالان قرآنی برگزار خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: این گردهمایی با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و احیای قرآنی، هم‌افزایی و ایجاد فضای صمیمی و همدلی بین قرآنیان، شناخت و معرفی چهره‌های برتر قرآن کریم به مردم و همچنین استعدادیابی آینده‌سازان و تجلیل از پیشکسوتان است. 

افروغ عنوان کرد: برنامه‌های میز گفتگو، ایده‌های خلاقانه قرآنی، بررسی آسیب‌های جامعه قرآنی کشور و استان، تدبر در قرآن کریم و تلاوت روح‌بخش قرآن کریم از برنامه‌های این گردهمایی خواهد بود. 

وی ادامه داد: کاروان قرآنی دیگر برنامه روز قرآنی بوشهر است که به منظور فراگیر نمودن فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و با هدف مهجوریت زدایی کلام وحی در بین آحاد جامعه، تلطیف فضای جامعه با انوار دل‌انگیز قرآن کریم، معرفی چهره‌های برتر قرآن کریم و همچنین استعدادیابی و تمرکززدایی فعالیت‌های قرآنی انجام خواهد شد. 

افروغ تصریح کرد: کاروان از تاریخ ۱۳ اسفند ماه از مرکز استان راه خواهد افتاد و به طور روزانه از جنوبی ترین نقطه استان یعنی شهرستان عسلویه تا شمالی ترین نقطه استان یعنی شهرستان دیلم مسیر حرکت کاروان خواهد بود و در تاریخ ۲۳ اسفند ماه طی مراسمی اختتامیه این کاروان در مرکز استان کار خود را به پایان خواهد رساند. 

وی بیان کرد: محل اجرای برنامه‌های این کاروان محل‌های پرتردد و پر جمعیت مثل مدارس، میادین، مساجد، سواحل و پارک‌ها خواهد بود و در زمان حضور این کاروان در هر نقطه استان برنامه‌هایی متعدد از جمله تلاوت قرآن، تواشیح، سرود، تئاتر قرآنی، خوشنویسی و نقاشی قرآنی، بازی های کودکانه اجرا خواهد شد. که همراه آن نمایشگاه سیار عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی خواهد بود .

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان همچنین اضافه کرد: نمایشگاه بزرگ قرآنی استان از ۱۴ لغایت ۲۳ اسفند ماه در سالن دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) بوشهربرگزار خواهد شد. 

افروغ عنوان کرد: علاوه بر "ارائه محصولات فرهنگی قرآنی در بخش‌های مختلف قرآنی"، "آموزش عالی و پژوهش، آموزش‌های عمومی، تبلیغ و ترویج، مشاوره بر اساس آموزش‌های قرآنی و برنامه‌های ویژه قرآنی" برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. 

وی اظهار کرد: اولین جشنواره قصه‌گویی قرآنی در ۲ بخش "بزرگسالان" و "زیر ۱۵ سال" است که به صورت استانی برگزار خواهد شد. 

افروغ افزود: "معلمان قصه‌گو" و "مادران قصه‌گو" دو بخش ویژه این جشنواره است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای کارگاه‌های آموزشی و همچنین دعوت از برگزیدگان جهت اجرا در صدا وسیما از دیگر برنامه‌های این جشنواره است. 

لازم به توضیح است 16 اسفند همزمان با رحلت آیت‌الله میرزا حسین معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار، روز قرآنی بوشهر نام‌گذاری شده که هرساله برنامه‌های فرهنگی هنری متعددی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها