استقلال با شوت روزبه از سد سپاهان گذشت

فرار آبی‌ها به سمت قهرمانی

همه نگاه‌ها به بازی امروز استقلال – سپاهان دوخته شده است

در قواره فینال

فرقی ندارد چه نامی برای این بازی انتخاب کنیم. فینال لیگ، شش امتیازی، جنگ ستارگان یا... بازی استقلال و سپاهان قطعا یکی از سه تقابل بزرگ نیم فصل دوم لیگ بیست و سوم است. قبل از دربی و قبل از رویارویی پرسپولیس و سپاهان، تب قهرمانی را باید در تقابل امروز دو تیم استقلال و سپاهان جست‌ و با هیجان دیدن یک جدال تمام عیار تا سوت پایان بازی همراه شد.
کد خبر: ۱۴۴۶۸۹۶
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش
در قواره فینال
 
سپاهان بعد از دو شکست ۳ بر یک مقابل الهلال و حذف از لیگ قهرمانان آسیا، حالا دوباره به لیگ برگشته تا بعد از وقفه‌ای ۵۷ روزه به کورس رقابت‌های لیگ برگردد. آمار عجیب درباره این تیم ۵ باخت متوالی تا قبل از بازی امروز است. طلایی‌پوشان در شرایطی امروز به مصاف استقلال می‌روند که علاوه بر دو باخت مقابل الهلال، در لیگ هم ۳ بازی آخرشان را مقابل آلومینیوم در اصفهان، گل‌گهر در سیرجان و شمس‌آذر در قزوین شکست خورده‌اند و اگر این نوار پاره نشود، ششمین باخت متوالی این تیم، همین امروز و در ورزشگاه آزادی از راه خواهد رسید. اتفاقی که اگر رقم بخورد برای جواد نکونام و هواداران آبی‌پوش، حکم گام بزرگی برای کسب عنوان قهرمانی خواهد بود. آبی‌ها که هر ۳ بازی قبلی خود را به سپاهان باخته‌اند بیش از هر زمان دیگری به شکست دادن طلایی‌پوشان نیاز دارند. 

۸۴
بازی امروز استقلال- سپاهان هشتادوچهارمین مصاف این دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران به حساب می‌آید. نکته جالب اینجاست که سهم پیروزی سپاهان در تقابل رودر‌رو با استقلال دو بازی بیشتر است؛ ۳۲ برد برای سپاهان و ۳۰ برد برای استقلال. ۲۱ بازی هم با تساوی به پایان رسیده. اگر آمار ۳ بازی دوستانه را کم کنیم هر دو تیم در بازی‌های رسمی ۳۰ برد مقابل هم داشته‌اند.

۵۴
سپاهان با دریافت ۵۴ گل در لیگ‌برتر از هیچ تیمی بیشتر از استقلال گل نخورده است. پیام نیازمند دروازه‌بان این تیم نیز در دوران بازیگری خود در لیگ‌برتر، ۱۳بار دروازه‌اش مقابل استقلال باز شده و بیشترین گل خورده را برابر این تیم داشته است. نیازمند در صورت حضور در بازی امرو‌ز به دنبال این است که آمارش بیشتر نشود.

۳۴
امروز برای سی و چهارمین بار شاهد تقابل استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی هستیم. هواداران سپاهان به لحاظ آماری باید نگران نتیجه بازی امروز باشند چراکه در ورزشگاه آزادی کفه ترازو ‌به نفع آبی‌ها سنگینی می‌کند. در ۳۳ بازی قبلی ۱۷ بار استقلال برنده این تقابل بوده و فقط ۸ بار سپاهان. ۸ بازی دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است. 

۱۶
دو تیم استقلال و سپاهان تاکنون ۴۵ بار در چارچوب رقابت‌های لیگ‌برتر به مصاف هم رفته‌اند و جالب اینجاست که آمار بردها در این ۴۵ تقابل کامل با هم برابر است؛ ۱۶ برد برای استقلال و ۱۶ برد هم برای سپاهان. در مجموع رقابت‌های لیگ اما سهم بردهای استقلال در ۷۱ تقابل دو تیم بیشتر است. آبی‌ها در لیگ ۲۸ بار سپاهان را برده‌اند و ۲۴ بار مقابل این تیم شکست خورده‌اند.

۰۴
استقلال در ۴ بازی آخر خود مقابل سپاهان هرگز رنگ پیروزی را ندیده. در واقع آخرین برد آبی‌ها مقابل سپاهان به دور رفت لیگ ۰۱-۱۴۰۰ برمی گردد که استقلال با هدایت فرهاد مجیدی و با گل جعفر سلمانی سپاهان را در آزادی مغلوب کرد و در پایان فصل هم قهرمان شد. بعد از آن در ۴ بازی رودر روسهم سپاهان ۳ برد بوده و یک بازی هم مساوی شده است.

۰۳
خوزه مورایس تا اینجای کار در تقابل با استقلال یک آمار عجیب و صددرصدی را به نام خود ثبت کرده است. او هر۳باری که به عنوان سرمربی به مصاف استقلال رفته تیمش را برنده از زمین خارج کرده واگر امروز هم این روند را ادامه دهد به جمع ۶مربی که بیشترین برد را در تقابل‌های دو تیم کسب کرده‌اند اضافه خواهد شد. فرهاد کاظمی با ۸ برد رکورددار مربیان برنده بازی استقلال - سپاهان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها