سخنگوی رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اقدام فوری برای اطمینان از جلوگیری از نسل‌کشی بیشتر رژیم صهیونیستی در نوار غزه و اتخاذ تدابیر موقت دادگاه لاهه درباره اوضاع رفح را خواستار شد.
کد خبر: ۱۴۴۵۲۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، سخنگوی رئیس‌ جمهور آفریقای جنوبی اقدام فوری برای اطمینان از جلوگیری از نسل‌ کشی بیشتر در غزه از سوی رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

«وینسنت ماگونیا» در نشست خبری همچنین گفت: دیوان بین المللی دادگستری باید با توجه به جدی بودن وضعیت در رفح، از اختیارات خود برای اجرای دستوراتش و اتخاذ اقدامات موقت بدون برگزاری جلسه استماع استفاده کند.

این مقام ارشد آفریقای جنوبی تأکید کرد که کشورش با توجه به تداوم کشتار‌ها در نوار غزه منتظر پاسخ دادگاه لاهه به این درخواست‌ها است.

سخنگوی ریاست‌ جمهوری آفریقای جنوبی همچنین نگرانی عمیق خود را در مورد آنچه «حمله نظامی بی‌سابقه به رفح» خواند، ابراز و خاطرنشان کرد که این حمله، نقض جدی کنوانسیون نسل‌کشی و حکم دادگاه لاهه صادر شده در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ است.

ساعاتی پیش نیز نماینده دائم آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد، تأیید کرد که حمله اسرائیل به رفح به معنای نادیده گرفتن تصمیمات پیشگیرانه دیوان بین المللی دادگستری علیه تل آویو در ۲۶ ژانویه است.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که دولت آفریقای جنوبی دیروز سه شنبه درخواستی فوری به دیوان بین المللی دادگستری لاهه ارائه کرد تا تصمیم اسرائیل را برای گسترش عملیات نظامی در رفح بررسی و از اجرای این تصمیم جلوگیری کند.

دیوان بین المللی دادگستری اوایل بهمن ماه درخواست دادرسی نخست ارایه‌شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌ کشی جمعی از سوی این رژیم در نوار غزه را بررسی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها