سرلشگر يحيى رسول سخنگوى فرماندهى كل عراق گفت: تا چه زمانی کشته شویم و خون بدهیم و ساکت بمانیم.
کد خبر: ۱۴۴۴۵۶۰
تعداد بازدید : 21

به گزارش جام جم آنلاین، سرلشگر يحيى رسول سخنگوى فرماندهى كل عراق پس از حمله اخیر آمریکا به یک خودروی نیروهای حشد الشعبی در سخنانی بسیار مهم گفت: تا چه زمانی کشته شویم و خون بدهیم و ساکت بمانیم ، من‌آمریکایی ها را می شناسم و من با آن ها نشسته و صحبت کرده ام. آری در درگیری ها با داعش به ما سلاح دادند، به ما آموزش دادند، این را ما همه جا گفته و تشکر کرده ایم.

وی افزود: با این حال همزمان باید بگویم چه کسی سرزمین عراق را آزاد کرد، خود ما آن را آزاد کردیم، عراقی ها آن را آزاد کردند، من در تمام‌ جبهه ها جنگ ها حضور داشتم، این عراقی ها بودند که شهید می شدند، غسالخانه نجف شاهد این سخن من است. ما خون دادیم، بله کشورهای دیگر هم کمک کردند اما برخی از این کشورها (آمریکا) به صورت قطره چکانی به ما سلاح می دادند.

یحیی رسول با اشاره به مخالفت آمریکایی ها با تجهیز عراق به سلاح گفت: از ما می خواهید نیروی دفاعی بسازیم، ما می خواهیم نیروی هوایی قوی داشته باشیم، اما به هر کشوری می رویم که سلاح بخریم، آنها (آمريكايي ها) اجازه نمی دهند، به آمریکایی ها می گوییم شما به ما سلاح و تجهیزات بدهید؛ می گویند نمی دهیم، شاید شما آن را به ایران بدهید. آیا این سخن منطقی است؟ امروز حاکمیت عراق خط قرمز است. این خطاب من به همه کشورها، کشورها همسایه، منطقه و طرف های بین المللی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها