نوه نلسون ماندلا گفت: آفریقای جنوبی بعد از تعیین ضرب‌الاجل یک ماهه برای رژیم صهیونیستی از سوی دادگاه لاهه، از این رژیم در محافل حقوقی دیگر، سازمان ملل متحد و شورای امنیت نیز شکایت می‌کند.
کد خبر: ۱۴۴۳۰۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، نوه نلسون ماندلا رهبر فقید آفریقای جنوبی در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت: تیم حقوقی کشور آفریقای جنوبی پرونده‌ای را که در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده، پیگیری خواهد کرد و در حال حاضر منتظر گزارشی است که اسرائیل ظرف یک مدت آینده ارائه خواهد کرد تا بتواند از گزینه‌های موجود فراروی این رژیم اطلاع حاصل کرده و در ادامه شکایت از اسرائیل را در محافل دیگری مانند دادگاه کیفری بین‌المللی و همچنین شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل را بررسی کند.

ماندلا افزود که جنگ غزه نمونه بارز امپریالیسم غربی و نفاق آن است و غرب نه تحریمی علیه رژیم آپارتاید اسرائیل اعمال کرده و نه حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزرای مجرم رژیم صهیونیستی را صادر کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به رابطه قوی و تاریخی شخص ماندلا با آرمان فلسطین که روابط وی با یاسر عرفات رهبر فقید فلسطینی را تقویت کرد، گفت: آزادی ما بدون آزادی مردم فلسطین ناقص است.

نوه اسطوره آزادیبخش آفریقای جنوبی افزود: تعهد ما به دفاع از آرمان فلسطین از سیاه‌ترین روز‌های ما در مبارزه برای آزادی سرچشمه می‌گیرد. پدربزرگ من نلسون ماندلا می‌گفت که زمانی که در جزیره روبن حکم حبس ابد داشت، از مبارزات فلسطینیان برای رسیدن به آزادی الهام گرفت. وی پس از آزادی متعهد شد که از کنگره ملی آفریقا در زامبیا بازدید کند و در آنجا برای اولین بار با یاسر عرفات رهبر فلسطین ملاقات کرد و دوستی و برادری آن‌ها استمرار پیدا کرد.

وی که نماینده کنگره ملی آفریقا در پارلمان آفریقای جنوبی نیز هست، به مقاومت فلسطین توصیه کرد: با هم متحد و یک صدا باشید تا بتوانید تلاش‌های خود را برای دفاع از سرزمین مادری خود و مقاومت در برابر استکبار و اشغالگری و تجاوز هماهنگ کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها