یزد- مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوبات مرتبط با انتقال خون استان یزد در سفر رئیس‌جمهور به این استان تخصیص داده شد.
کد خبر: ۱۴۴۲۹۸۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدرضا آقایی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد اظهار داشت: در مجموع دو دوره سفر رئیس جمهور دو پروژه ایجاد مرکز سیار خونگیری با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و پروژه تکمیل پایگاه انتقال خون اردکان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص داده شد.

وی افزود: تمام بودجه پروژه مرکز سیار خونگیری تامین و این مرکز با نام «شهدای انتقال خون» ایجاد شد و هم‌اکنون آماده به کار است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد ادامه داد: این پروژه با حضور مدیرعامل انتقال خون ایران و مشاور وزیر بهداشت افتتاح شد و به دلیل ۱۰۰ درصد بومی و ایرانی بودن این پروژه در نوع خود بی‌نظیر است.

آقایی تصریح کرد: این مرکز به عدالت در خدمت و ایجاد امکان دسترسی اهدای خون به تمام نقاط استان بسیار کمک خواهد کرد و با استانداردهای به روز مطابقت دارد.

وی با اشاره به پروژه تکمیل انتقال خون اردکان عنوان کرد: تمام اعتبار این پروژه مربوط به سفر رئیس جمهور به یزد جذب شد و بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت تامین مابقی اعتبار معادل ۱۵ میلیارد تومان این پروژه در بهار سال آینده افتتاح خواهد شد.

گفتنی است؛ مرکز سیار خونگیری «شهدای انتقال خون» به صورت کاملا بومی و مطابق با استانداردهای جهانی توسط کارشناسان انتقال خون یزد طراحی شد که یک دستاورد بزرگ برای استان یزد محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها