رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت:

وقوع 30 بلای طبیعی در ایران

یزد- رییس سازمان اورژانس کشور گفت: ایران وقوع ۳۰ بلا از ۵۰ نوع بلایای طبیعی را تجربه کرده است.
کد خبر: ۱۴۴۲۹۸۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، رییس سازمان اورژانس کشور و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با اشاره به وقوع اکثر بلایای طبیعی شناخته شده دنیا در ایران و بلاخیز بودن کشورمان در سطح آسیا و جهان، گفت: متاسفانه ایران وقوع ۳۰ بلا از مجموع ۵۰ نوع بلایای طبیعی را تجربه کرده است.

دکتر جعفر میعادفر در اولین همایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل در حوزه سلامت که به میزبانی یزد برگزار شد، از این همایش به عنوان هفتمین همایش قطبی کشور در این حوزه یاد کرد و گفت: وزارت بهداشت تلاش دارد با برجسته سازی حوزه پدافند غیرعامل و ارتقای سطح علمی دانشگاه‌های تابعه و دانشگاه‌های هدف در عرصه آموزشی و همچنین با افزایش دانش و زیرساختهای این حوزه،‌ در عرصه اجرا به اهداف تعیین شده برسد.
رییس سازمان اورژانس کشور به تهدیدات متعدد مبتلا به کشورمان در تمام عرصه ها طی سالیان گذشته اشاره و بیان کرد: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمنان در موضوع پدافند غیرعامل حائز اهمیت و تداوم اقدامات ضروری، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان و حریق اخیر در بیمارستان گاندی، اهمیت مدیریت حوادث در جریان پدافند غیرعامل را متذکر و یادآور شد: وقوع عوارض ناشی از بلایای طبیعی از یک طرف و جنگ های پیرامون کشورمان از سوی دیگر، امروزه چهره متفاوتی از مدیریت بلایا و پدافند غیرعامل را شکل داده است.
میعادفر با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و پیشرفت های علمی و نظامی کشورمان می تواند دلیلی برای توجه و تهدید سایر کشورها باشد، افزود: توسعه سریع شهرنشینی، تغییرات اقلیمی به خصوص تغییرات آب و هوایی، آلودگی هوا و گسترش سرزمینی گرد و غبار،بحث کم بارشی،فرونشست زمین، پایین بودن سطح دانش خانواده ها از دیگر تهدیدات در حوزه پدافندغیرعامل کشورمان است. البته دشمنان در سالهای اخیر از طریق جنگ هیبریدی و ترکیبی هم کشورمان را مورد تهدید قرار داده اند.
رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت به اهمیت حفظ مراکز حیاتی و حساس در کشورمان از جمله انتقال خون و انستیتو پاستور و برخی بیمارستان‌های کشورمان در راستای کاهش آسیب‌پذیری با افزایش ضریب ایمنی آنها تاکید و تصریح کرد:
خوشبختانه پدافند غیرعامل در حوزه بهداشت،اقدامات زیادی را صورت داده که از جمله این اقدامات می توان به ارزیابی و پایش مستمر دانشگاهها و سازمان های زیرمجموعه در قالب برنامه عملیاتی ستاد پدافند غیرعامل اشاره کرد.

اولین همایش منطقه‌ای (پدافند غیرعامل در حوزه سلامت) در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هشتم و نهم بهمن ماه با حضور مدیران و کارشناسان پدافند غیرعامل دانشگاه های علوم پزشکی قطب هفت کشور از دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، شهرکرد، کاشان و یزد برگزار و در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه تخصصی پدافند غیرعامل در حوزه بهداشت و درمان با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی عضو کارگروه های پدافند غیرعامل استان یزد برپا شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها