یزد- معاون فنی مرکز بهداشت استان گفت: طبق بررسی ها میانگین مصرف نمک در استان یزد بیشتر از متوسط کشوری است.
کد خبر: ۱۴۴۲۳۹۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، دکتر مسعود شریفی اظهارداشت: میزان توصیه شده نمک، پنج گرم در روز است و این میزان در یزد ۱۰ تا ۱۵گرم در روز است که بیش از دو برابر مقدارتوصیه شده است.
وی گفت: میزان توصیه شده مصرف نمک جهت بیماران با فشارخون بالا حداکثرسه گرم است. همچنین یکی از عوامل خطر ابتلا به پرفشاری خون مصرف نمک بالاست.
معاون فنی مرکز بهداشت استان ادامه داد: آمار مبتلایان به فشار خون در استان بسیار بالاست که از متوسط کشوری بالاتر است.بنابراین به عنوان یک راهکار بسیار مهم، کاهش مصرف نمک روزانه می تواند در کاهش فشارخون موثر باشد.
شریفی خاطر نشان کرد: یکی از راههای در یافت نمک افزودن نمک به غذاها و استفاده از نمک پاش در میز یا سفره است واز راههای دیگر دریافت نمک که گاها میزان قابل توجه ای است نمک پنهان در غذاهاست که نان یکی از آنهاست که اگر کمی شور باشد دریافت مقدار زیادی نمک را موجب می شود.
وی ادامه داد: همچنین مصرف مواردی همچون آجیل های شور،خود شورها، برخی سس ها و حتی ترشی ها حاوی نمک هستند.
شریفی بهترین اقدام پیشگیری از عوارض مصرف نمک را، عدم استفاده از نمکدان در سفره،کاهش مصرف غذاهای حاوی نمک و به اندازه خوردن نان برشمرد و گفت: برچسب مواد غذایی، میزان نمک موجود را درج می کند که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها