مدیر کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد:

ساکنان اردبیل با ۱۲ درجه زیر صفر شب سردی را سپری کردند

در پی بارش سنگین برف، سرما و یخبندان، دمای هوا در اردبیل طی شب گذشته، به ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و ساکنان این شهرستان شب سردی را سپری کردند.
کد خبر: ۱۴۴۱۳۶۲

به گزارش جام جم آنلاین،مجید کوهی اظهار کرد: سامانه بارشی که اوایل این هفته وارد استان اردبیل شده بود، بارش خوبی به شکل برف و برودت هوا به همراه داشت و به همین علت در ساعات شب، موجب بروز یخبندان از اغلب مناطق استان شد.

وی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی جو استان اردبیل امروز (چهارشنبه ۲۷ دی) پایدار خواهد بود و تغییرات دمایی در طول روز قابل توجه نیست، به تدریج از برودت هوا و یخبندان طی ساعات شبانه و صبحگاهی در غالب مناطق استان کاسته می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: از فردا (پنجشنبه) سامانه بارشی ضعیفی دوباره وارد استان شده و موجب بارش خفیف در بخش موران شهرستان گرمی و مناطقی از شهرستان نمین و نیز دامنه کوه‌ها خواهد شد و وضعیت هوا در مناطق دیگر استان نسبتا پایدار خواهد بود.

کوهی گفت: این وضعیت جوی تا قبل از ظهر روز جمعه (۲۹ دی) در استان تداوم خواهد داشت و به تدریج با کاهش ابرناکی و شروع دوباره وزش باد جنوبی، دوباره بر دمای هوا در طول روز افزوده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم مصرف بهینه حامل‌های انرژی افزود: با توجه به انباشت برف، رخداد کولاک برف، رانده شدن برف به سطح جاده و متعاقب آن لغزندگی سطح جاده در برخی مسیر‌های مواصلاتی استان احتمال می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل پیش‌بینی کرد که به دلیل انباشت سنگین برف در کوه سبلان و کوه‌های باغرو، وقوع بهمن در دامنه‌های این کوهستان‌ها دور از انتظار نیست.

کوهی با بیان اینکه بارش‌ های هفته جاری بخشی از کسری منابع آب استان را جبران کرد، گفت: تا قبل از بارش‌های اخیر میانگین بارش استان با کسری حدود ۱۹ درصدی نسبت به بلندمدت مواجه بود، که بارش اخیر سبب شد علاوه بر جبران کمبود بارش فصل پاییز، متوسط بارش استان حدود ۶ درصد نسبت به بلندمدت افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها