مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان ایجاد شده که برابر با ۸۰ درصد تعهد اشتغال امسال استان است.
کد خبر: ۱۴۴۰۰۵۰

به گزارش جام جم آنلاین،بهروز رحیم‌زاده با بیان اینکه برنامه دولت ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی جدید بوده که در نهایت باید از سوی دستگاه‌های مختلف در استان‌ها بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای محقق شود، افزود: برهمین اساس ایجاد ۲۰ هزار و ۵۶ فرصت شغلی بر اساس مسئولیت‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف در استان اردبیل برای سال ۱۴۰۲ هدف‌گذاری شده که ۲۰ درصد تعهد هنوز باقی مانده است.
وی با اشاره به اینکه سهمیه اشتغال سال گذشته استان بیش از تعهد مورد نظر محقق شد، بیان کرد: با توجه به اینکه کمتر از سه ماه تا پایان سال باقی مانده، پیش‌بینی می‌شود که دستگاه‌ها با تلاش بیشتر میزان اشتغال باقی‌مانده از تعهد ۱۴۰۲ را نیز عملیاتی کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: این اداره کل البته مسئولیت مستقیمی برای ایجاد اشتغال ندارد، بلکه مسئول نظارت بر عملکرد سایر دستگاه‌های تخصصی از جمله جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، پارک علم و فناوری و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها به منظور بررسی و راستی‌آزمایی آمار‌های مربوطه است.
رحیم‌زاده افزود: در این راستا سامانه‌ای با عنوان رصد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعریف و به هر دستگاه نام کاربری اختصاص داده شده است تا اطلاعات شاغلان زیر پوشش خود را در آن ثبت کنند.
وی اضافه کرد: راستی‌آزمایی اطلاعات میزان اشتغال ایجاد شده که از سوی دستگاه‌های اجرایی وارد سامانه رصد می‌شود، با دقت صورت می‌گیرد تا میزان همخوانی آن‌ها با واقعیت مورد بررسی قرار بگیرد که البته خود شامل سه مرحله است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: مرحله نخست راستی‌آزمایی پیامکی به شماره تلفن همراه فرد شاغل فرستاده می‌شود، مرحله دوم تماس تلفنی با فردی است که کد ملی‌اش در سامانه ثبت شده است و در مرحله سوم بازرسان به صورت فیزیکی به محل کار مراجعه می‌کنند.
رحیم‌زاده با بیان اینکه اردبیل جزو پنج استان برتر در بحث راستی‌آزمایی است، افزود: این اقدام البته از سوی شرکت‌های طرف قرارداد انجام می‌شود و در استان پنج شرکت با مراجعه به آدرس‌های اعلامی، بررسی و صحت‌سنجی اطلاعات را انجام می‌دهند.
وی اظهار کرد: اطلاعات مربوط به یک هزار و ۲۰۰ نفر برابر با ۷۰ درصد سهمیه اشتغال استان اردبیل تا کنون تایید شده است که البته این به معنای نادرست بودن ۳۰ درصد دیگر نیست و مواردی مانند نقص اطلاعات نیز در این بخش دسته‌بندی می‌گردد تا در نهایت تعیین تکلیف شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها