یزد- مدیرعامل سازمان انتقال خون در دیدار با استاندار یزد خواستار توجه ویژه به پیشرفت های انتقال خون استان یزد برای تبدیل شدن به قطب انتقال خون های کشور شد.
کد خبر: ۱۴۳۹۹۷۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مصطفی جمالی در ابتدای این جلسه و با تاکید بر تعهد و اخلاص کارکنان این سازمان برای خدمت به بیماران در سراسر کشور خاطرنشان کرد: نجات جان بیماران نیازمند به خون ثمره تلاش کارکنان انتقال خون است و به عبارتی سربازان گمنام سلامت در کشور هستند که با تلاش جدی در مسیر تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی گام بر می دارند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود: مردم به عنوان سرمایه اصلی سازمان انتقال خون هستند و بدون چشمداشت به عنوان اهداکنندگان خون به صورت مستمر در کنار ما بودند و تمام دستاوردهای سازمان انتقال خون به خاطر پشتیبانی مردم شریف ایران است.

وی ادامه داد: مراکز اهدای خون ساخته شده توسط خیرین در استان یزد نشان دهنده روحیه نوعدوستی و تعهد مردم در این استان است و البته میزان سلامت خون های اهدایی در این استان بسیار بالا می باشد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با تاکید بر رویکرد عدالت محور در برنامه های این سازمان، اظهار کرد: با همدلی مسئولین استانی می توانیم امکان فعالیت بیشتر برخی مراکز اهدای خون را در استان یزد فراهم کنیم.

مصطفی جمالی با اشاره به برخی مشکلات مراکز اهدای خون در استان یزد، اظهار داشت: ساخت انبار استراتژیک انتقال خون در استان یزد برای مرکزیت انتقال خون های جنوب شرق کشور به مرحله ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و امیدواریم با همت و پیگیری مسئولین، در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این مجموعه مهم باشیم.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات اساسی است که می توانیم با تامین نیروهای طرحی از سوی استان، به بهبود روند فعالیت مراکز اهدای خون کمک شود و در بودجه های پشتیبانی استان نیز امیدواریم به حیاتی بودن انتقال خون توجه شود و حمایت های بیشتری صورت بگیرد.

دکتر مصطفی جمالی با تاکید بر میزان مشارکت بالای مردم در استان یزد برای اهدای خون، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت و تامین تجهیزات آزمایشگاهی انتقال خون استان یزد از سوی ستاد مرکزی سازمان انتقال خون، توانستیم به ارتقای سطح فنی انتقال خون در این استان کمک کنیم.

وی اضافه کرد: انتقال خون استان یزد با ساخت سردخانه ۳۰ هزار لیتری در شهرستان میبد و همچنین احداث یک انتقال خون جایگزین بر اساس پدافند غیرعامل در شهرستان تفت، به قطب انتقال خون های جنوب شرق کشور تبدیل خواهد شد که امیدواریم با تحقق این اهداف، شاهد پیشرفت تاریخی انتقال خون استان یزد باشیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ادامه داد: خوشبختانه استاندار و مسئولین استان یزد نگاه حمایتی و توجه ویژه به پیشرفت انتقال خون استان دارند و امیدواریم نتیجه این همدلی مسئولین، بهبود وضع خدمت رسانی انتقال خون به عنوان قطب انتقال خون های جنوب شرق کشور باشد.

استاندار یزد نیز در ادامه این دیدار و با تاکید بر نقش حیاتی انتقال خون در ساختار نظام سلامت، اظهار داشت: سعی داریم تا با حمایت سازمان امور استخدامی و از ظرفیت استان، تعدادی نیروی متخصص را به کادر زحمتکش انتقال خون استان اضافه کنیم و از این جهت، تمام همت خود را به کار خواهیم بست.

مهران فاطمی ادامه داد: تبدیل انتقال خون استان یزد به قطب انتقال خون های جنوب شرق کشور نیاز به تحولات جدی دارد و باید از ظرفیت خیرین سلامت در این راه استفاده کرد تا بتوانیم با تبیین حیاتی بودن انتقال خون برای خیرین، تمام پروژه های هدفگذاری شده را احداث و به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: نظام سلامت بدون انتقال خون مثل رزمنده ای با اسلحه بدون فشنگ است و عملا کاری پیش نخواهد رفت، پس باید توجه ویژه به این حوزه کرد تا شاهد پیشرفت های خوبی در انتقال خون استان یزد باشیم.

استاندار یزد گفت: مردم شریف استان یزد اگر ضرورت چیزی را درک کنند، حتما با تمام توان به صحنه می آیند و باید از ظرفیت های مردمی به ویژه خیرین و فعالان اقتصادی منطقه که نسبت به مسئولیت های اجتماعی دغدغه دارند، برای پیشبرد اهداف حیاتی انتقال خون بهره مند شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها