یزد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ۷هزار هکتار از اراضی قابل کشت در مناطقی با بارندگی بالای ۲۵۰ میلی متر استان به دیمزار های کشور اضافه شد.
کد خبر: ۱۴۳۹۰۵۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، عباس حاجی حسینی با اشاره به اقلیم خشک و کویری استان یزد، اظهار داشت: با پیگیری های به عمل آمده در معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی ،یزد برای اولین بار جز استان های دیمزار کشور معرفی شد.

وی افزود: این موقعیت برای بهره وری بهینه از سطح زیرکشت استان و تولید محصولات استراتژیک فرصت طلایی را به وجود آورده است.

به گفته این مقام مسئول و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در این طرح گونه های مساعد زراعی، گیاهان مقاوم به خشکی با عنایت به ذخایر ژنتیکی استان و گیاهان دارویی مانند آنغوزه، زیره سیاه و سبز، کاپاریس، کاکتوس آپونتیا کشت میشود.

حاج حسینی خاطر نشان کرد: در شهرستان های خاتم، مهریز، تفت، بهاباد و مروست بالغ بر ۷ هزار هکتار از اراضی قابل کشت با بارندگی بالای ۲۵۰ میلی متر در راستای تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی به موازات کاهش وابستگی و امنیت غذایی کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال برنامه ریزی و اجرا در طرح جهش تولید در دیمزارها است.

لازم به ذکر است انواع گیاهان علوفه ای نظیر خارشتر و اسپرس همچنین دانه های روغنی مانند گلرنگ و کاملینا نیز در دیمزارهای استان کشت خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها