پرونده زندگی اعضای باند سرقت‌های خشن در زندان بسته شد

اعدام ۵ تبهکار گوش‌بر

پنج عضو شبکه سرقت‌های مسلحانه که کلکسیونی ازجرایم خشن را در پرونده خود داشتند، سحرگاه دیروز درندامتگاه مرکزی کرج اعدام شدند. اعضای این باند اگر در سرقت‌های خود بامقاومت مالباخته روبه‌رومی‌شدند، گوش اویافرزندانش را می‌بریدند.
کد خبر: ۱۴۳۸۹۱۸
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده با گزارش سرقت مسلحانه احشام در شهرستان نظرآباد البرز آغاز شد. بررسی پرونده‌ها نشان داد یکی از متهمان به بهانه خرید دام برای ارزیابی محل به دامداری‌ها مراجعه و پس از چند روز با همدستان خود، شبانه به محل مراجعه و با بستن دست‌وپای مالک، نگهبان یا چوپان و تهدید با قمه و اسلحه گرم، اقدام به انتقال احشام با کامیون و سرقت آنها می‌کردند. این باند به‌قدری خشن بودند که هر موقع شخصی مقاومت می‌کرد وی را مورد ضرب و جرح شدید قرار می‌دادند به‌نحوی‌که در مواردی شکات را آن‌قدر می‌زدند که بیهوش شده و وقتی به‌هوش می‌آمدند اموال خود را به‌سرقت‌رفته می‌دیدند.

بریدن گوش کودک معلول 
اعضای این باند برای اجرای نقشه خود اقدام به بریدن گوش سه نفر از مالباختگان یا فرزند آنها با قمه کرده بودند. در یکی از سرقت‌های احشام، وقتی سراغ فردی می‌روند که با دو فرزند معلولش از احشام مراقبت می‌کرد برای ایجاد رعب و وحشت، گوش یکی از فرزندان دارای معلولیت ذهنی وی را بریدند. در سرقت دیگری اقدام به بریدن گوش راننده‌ای کرده بودند که در مقابل اقدام به سرقت آنها مقاومت کرده بود.

​​​​​​​سرقت از رانندگان
جرایم اعضای این باند به سرقت احشام ختم نمی‌شد و گاهی نیز سراغ رانندگان جاده‌ای می‌رفتند. سارقان، این کامیون‌ها را از قبل زیر نظر می‌گرفتند و حتی در مسیر و در مواقعی که راننده در پلیس‌راه یا جایی که توقف کوتاه‌مدت می‌کرد سراغ وی رفته و سؤالاتی می‌پرسیدند تا متوجه شوند که آیا در مسیر قصد استراحت و توقف دارد یا خیر تا در فرصت مناسب سراغ وی بروند. شب سراغ رانندگانی می‌رفتند که بیشتر محموله میلگرد یا تیرآهن داشتند و برای استراحت کنار جاده توقف می‌کردند و با ارزیابی محیط و در ساعات خلوت، با شکستن شیشه خودرو، پس از ورود به داخل کابین، اقدام به بستن دست و پا و چشم راننده کرده و با انتقال کامیون یا تریلر به محل دیگر، بار آنها را تخلیه می‌کردند و راننده را پس از ضرب و جرح در بیابان رها کرده و متواری می‌شدند.برخی مواقع با معرفی خود به‌عنوان مامور با پوشش لباس ماموران و چراغ‌گردان، به بهانه کنترل مدارک، راننده را غافلگیر کرده و سرقت را انجام می‌دادند.

دستگیری سارقان در غرب کشور
سرانجام پنج متهم پرونده در محل سکونت خود در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و بازداشت شدند. در تحقیقات و بازجویی‌ها، مشخص شد این گروه علاوه بر چهار فقره سرقت مسلحانه احشام، مرتکب جرایم دیگری ازجمله ۱۴فقره سرقت مسلحانه با انواع سلاح‌های سرد و گرم (کلاشنیکف) در استان‌های مختلف کشور مانند سرقت از کامیون‌ها و تریلرهای حامل تیرآهن و میلگرد در راه‌ها و جاده‌های کشور شده‌اند.رئیس کل دادگستری استان البرز دیروز در جمع خبرنگاران در‌خصوص جرایم متعدد انجام‌شده توسط این باند گفت بررسی سوابق متهمان مشخص کرد برخی از آنها دارای سابقه سرقت مسلحانه، سرقت مقرون‌به‌آزار، خرید و فروش موادمخدر و حمل اسلحه غیرمجاز در سایر استان‌ها بودند. همچنین دو نفر از متهمان در زندان و حین تحمل حبس نیز مرتکب چندین فقره جرم شده بودند.
حسین فاضلی هریکندی با بیان این‌که حسب بررسی‌ها، ارتکاب سرقت‌های متعدد توسط این باند در استان‌های البرز، قم، همدان، مرکزی، لرستان و خوزستان به اثبات رسید، تصریح کرد: پرونده این باند در دادگاه انقلاب کرج به اتهام «سرقت‌های باندی و مسلحانه منتهی به ناامن کردن راه‌ها و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و خسارت عمده به اموال مردم» مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از بررسی همه ابعاد اتهامات و سرقت‌های انجام‌شده، دادگاه پنج متهم پرونده را به اعدام محکوم کرد و رای صادره به تایید دیوان عالی کشور رسید.
وی با اشاره به ابعاد پیچیده پرونده و وسعت اقدامات انجام‌شده دراستان‌های مختلف کشور متذکر شد: به‌رغم رد فرجام‌خواهی متهمان و تایید رای، چند مرتبه دیگر هم درخواست اعاده‌دادرسی ازسوی‌متهمان مطرح شد که پس ازبررسی وبارد درخواست آنها از سوی دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، حکم اعدام سحرگاه دوشنبه درندامتگاه مرکزی کرج اجرا شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها