با توجه به اهمیت و نقش نیروی انسانی خلاق و متخصص برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، امکان گذراندن دوره مقدس سربازی اعضای فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان به سه صورت پروژه جایگزین خدمت دردستگاه‌های دفاعی ودولتی، امریه در شرکت‌های دانش‌بنیان و پروژه جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده‌است.
کد خبر: ۱۴۳۵۳۳۰
 
استفاده از امکان مأمور به خدمت (امریه) در شرکت‌های دانش‌بنیان شرایط کار نخبگان فناور در شرکت‌های دانش‌بنیان، را تسهیل کرده است. با کمک این خدمت علاوه بر این که نیروی متخصص می‌تواند در دوران سربازی در فضای زیست‌بوم فناوری و نوآوری فعال بماند و مدت زمان خدمت سربازی وقفه‌ای در فعالیت‌هایش ایجاد نکند، شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند از حضور نیروی متخصص و فعال به‌عنوان نیروی کار بهره‌مند شوند. این خدمت از تجربیات بسیار موفق در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نگه‌داشت نیروهای نخبه در کشور است به طوری که براساس بررسی صورت گرفته بیشتر نیروهای کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان که از این تسهیلات استفاده کرده‌اند، در کشور ماندگار شده و کسب‌و‌کار دانش‌بنیان خود را ادامه داده‌اند. در همین راستا و با توجه به اهمیت استفاده از نیروهای کارآمد در صنایع خلاق به‌دنبال پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ستاد‌کل نیروهای مسلح با اختصاص سهمیه کارکنان وظیفه مورد نیاز شرکت‌های خلاق به مدت دو سال و به تعداد سالانه ۲۰۰ متقاضی موافقت کرده‌است. 
نکته مهم این است که سهمیه اختصاص یافته به شرکت‌های خلاق، جدا از سهمیه ۱۵۰۰ نفر اختصاص یافته به شرکت‌های دانش‌بنیان است و با توجه به اهمیت شرکت‌های صنایع خلاق در زیست‌بوم نوآوری کشور، تلاش بر این است که سهمیه تخصیصی به صنایع خلاق در سال‌های آینده افزایش یابد. این خدمت که به‌تازگی آغاز به فعالیت کرده‌است، براساس دستورالعمل ساماندهی کارکنان وظیفه و ضوابط پیش‌بینی شده ستاد کل نیروهای مسلح از سامانه «فراخوان، ثبت‌نام و جذب کارکنان وظیفه» انجام می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها