امیر عبداللهیان در نشست وزرای خارجه شش کشور همسایه افغانستان

امیدواریم طالبان به تعهداتی که وعده داده عمل کنند

کمال خرازی وزیر اسبق خارجه در نقد بخشی از یادداشت روز کیهان ۴ آذر جوابیه‌ای ارسال و فاش کرد در جریان حمله با کنسول گری ایران در مزار شریف رئیس اسبق صداوسیما مدافع حمله به طالبان بوده است.
کد خبر: ۱۴۳۵۰۷۴

روایت داغ و دست اول از جلسه مهم برای حمله به طالبان | لاریجانی و برادران دنبال حمله بودند ! | بحث جدی در گرفته بود تا اینکه فرستاده رهبری وارد شد!

به گزارش جام جم آنلاین از همشهری آنلاین، در جوابیه خرازی خطاب به شریعتمداری سردبیر محترم روزنامه کیهان با اشاره به واقعه حمله به کنسولگری ایران در مزارشریف توسط طالبان آمده است: از آنجا که مطلب مزبور مرتبط با دوره مسئولیت اینجانب به عنوان وزیر امور خارجه است، بدینوسیله، عین یادداشت روزانه خود درباره آن واقعه و جلسه آن روز دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را در اینجا می‌آورم تا شائبه مزبور برطرف گردد. امیدوارم، آن روزنامه در نقل وقایع تاریخی دقت بیشتری را مرعی دارد. لطفا این تذکر را در همان صفحه روزنامه برای اطلاع عموم منعکس نمایید.

۱۳۷۷/۵/۲۶- دیروز و امروز معاونین جلسه داشتند تا طرح سیاسی برخورد با قضیه کشتار دیپلمات‌های ما توسط طالبان را تهیه کنند. به نظر وزارت خارجه نمی‌توان قضیه را با دخالت نظامی حل کرد. امروز جلسه دبیرخانه شورای عالی داشتیم. دو تن از برادران سپاه، دری نجف‌آبادی و پورمحمدی از اطلاعات، من و بروجردی از وزارت خارجه و لاریجانی از صداوسیما در این جلسه حضور داشتند. لاریجانی و برادران سپاه مدافع دخالت نظامی و آزادسازی هرات بودند و اعتقاد داشتند که با چند گردان می‌توان از نیروهای خودی محافظت کرد. من پرسیدم که برای چه در افغانستان دخالت نظامی کنیم. هدف ما باید نگهداری مرزهایمان باشد و از موضع قدرت به کار سیاسی بپردازیم.

در حالی که بحث شدیدی در گرفته بود، صداها بلند و فضای جلسه هیجانی بود، آقای حجازی سر رسید و پیام رهبری را بدین صورت بازگو کرد که: «من به هیچ وجه به این تصمیم نرسیده‌ام که کشور را وارد جنگ کنم. آنچه من مطرح کردم تعلیق به محال است که آیا جبهه متحد می‌تواند تضمین کند که هرات را نگه دارد، این به این معنا نیست که ما بچه‌های خودمان را بفرستیم و جنگ تمام‌عیار در کشور پدید آید. فضای ذهنی من اصلا عملیات ورود به خاک کشور دیگر نیست.»

صحنه جالبی بود. برادرانی که خواستار تصرف هرات بودند، با شنیدن پیام رهبری همگی سکوت اختیار کردند و لذا در پایان جلسه برای رفع کدورت، همدیگر را بوسیدیم و بدین ترتیب، دخالت نظامی منتفی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بنده خدا
Turkey
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
۰
۰
نیروهای شبه‌نظامی اوکراینی سدهای رودخانه دنیپر را منفجر می‌کنند و با سونامی آب شیرین تمام مناطق را زیر آب می‌برند تا تمام ارتش و ماشین‌ها را نابود کنند. کل حوضه رودخانه ساحلی آزوف با سونامی غول پیکر از سدهای بالایی رودخانه اصلی پر خواهد شد. تا اینکه با موشک و جت به بقیه واحدهای کوچکی که غرق نمی شوند حمله کنند. این امر در عین حال باعث نابودی کشتی ها در دریای آزوف می شود. ساختمان ها و زیرساخت ها نیز به شدت آسیب خواهند دید. این نمی تواند کار شبه نظامیان باشد. سربازان آمریکایی پشت این اقدام حساس هستند. به روس ها هشدار دهید

نیازمندی ها