کد خبر: ۱۴۳۳۲۶۰
نویسنده ابوالفضل شمسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، شامگاه دوشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۲، سومین کنگره شهدای دانشگاهیان استان چهارمحال و بختیاری با حضور دکتر یاسر پیرعلی، رییس دانشگاه شهرکرد، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری ، حجت الاسلام مالک حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه و جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهیان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

 حجت الاسلام مالک حسنی  با اشاره به آیه وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ گفت: شهدا برقلب های زنگار بسته اثر می گذارند و آنها را متحول میکنند و دلهای آنان را جلا می دهند.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه با اشاره به اینکه کسانی که بهترین اعمال را به سمت خدا بفرستند خداوند بهترین ها را برای آنان رقم می زند، افزود: یاد و خاطره شهدا نیز دل ها را تکان می دهد زیرا با خدا معامله کرده اند و تمام قلبها در دست خداوند است.

 

حجت الاسلام مالک حسنی به شناخت ومطالعه سیره شهدا تاکید کرد و گفت: آشنایی با سیره شهدا باعث می شود بهترین الگوها و راه ها را برای خود انتخاب کنیم و رنگ و بوی شهدایی بگیریم.

 

 مرتضی کریمی، در این مراسم ضمن تشریح روند برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجوی استان گفت: این برنامه ماحصل۳۶ جلسه قرارگاه علم الهدی در یکسال اخیر، ۱۰۵ کارگاه و جلسات تخصصی، برگزاری جلسات با استاندار و فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع)  می باشد.

 

 مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری، برگزاری جشنواره ققنوس، برگزاری مسابقات ورزشی، سرکشی از خانواده شهدای دانشجو، برگزاری یادواره شهدای دانشجو، برگزاری پیاده روی اربعین، انتشار کتاب خاطرات شهید امنیت شهید محمد گودرزی را از پیش برنامه های این کنگره  عنوان کردو گفت: با همکاری رؤسای محترم دانشگاه‌های استان و دانشجویان، بیش از انتظار، شاهد حضور منسجم، پرشور و انقلابی دانشجویان بودیم.

 

دکتر یاسر پیرعلی در حاشیه این مراسم، در خصوص لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان گفت: جوانان دهه هشتادی که در زمان حاضر در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، با جوانان دهه شصت که در دفاع مقدس حضور داشتند، همزاد پنداری می‌کنند خصوصاً دانشجویان رشته هنر که طراحی و فضاسازی همایش را انجام دادند.

 

رییس دانشگاه شهرکرد در ادامه افزود:  امروز بیش از چندین سال از دوران دفاع مقدس گذشته و بایستی سیره و راه شهدا در بین جوانان نهادینه شود.

 

 رییس قرارگاه علم الهدی با اشاره به رضایت و برکات مذهبی خانواده های شهدا در این مراسم افزود: در مراسمی که برگزار شد، علاوه بر رضایت و برکات مذهبی خانواده‌های شهدا، این سومین کنگره‌ی شهدای دانشجو بود و برنامه بعدی با محوریت یکی دیگر از دانشگاه‌های استان، به کمک قرارگاه شهید علم‌الهدی برگزار خواهد شد.

 

 دکتر یاسر پیر علی با بیان اینکه یادواره شهدای دانشجو با همت و مشارکت دانشجویان استان  برگزار شد، بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان به خصوص جامعه دانشگاهی از دیگر رویکردهای این یادواره است.

 

رییس دانشگاه شهرکرد، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را سپری در مقابل توطئه‌های دشمن برشمرد و گفت: با این پاسداشت‌ها هیچ‌گاه خون‌هایی که برای حفظ این نظام و انقلاب ریخته شده را از یاد نخواهیم برد.

 

رئیس قرارگاه علم الهدی دنبال کردن و فرهنگ‌سازی سیره شهدا را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا یادمانی از شهدای دانشجوی استان در دانشگاه شهرکرد هم خواهیم داشت و یکی از بوستان‌های دانشگاه را به نام بوستان شهدای دانشجو نام‌گذاری کرده‌ایم و این امر برای پابرجا کردن یاد و سیره شهدا است و تلاش می‌کنیم این فرهنگ در سطح استان در بین دانشجویان نهادینه شود.

 

سومین کنگره شهدای دانشجوی استان در راستای گرامی داشت مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدسی که از جامعه علمی، دانشگاهی و مراکز پژوهشی هستند، همچنین شهدای نظم و امنیت، سلامت و مدافع حرمی که متعلق به جامعه علمی و دانشگاهی استان هستند تقدیر و به یاد ۸۰ شهید دانشگاهی استان، برگزار شد.

 

شعر خوانی و حماسه سرایی، اجرای تئاتر، اهدای دانشنامه شهید گودرزی به خانواده ایشان، تجلیل از خانواده شهدا، نقاشی پرتره شهید علم الهدی در زمان اجرای برنامه توسط فاطمه صالحی دانشجوی دانشگاه شهرکرد از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها