معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دستاورد‌های امروز دولت نتیجه تغییر گفتمان و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است گفت:

دستاورد‌های دولت نتیجه اتکا به ظرفیت‌های داخلی است

این نگاه دولت برگرفته از گفتمان امامین انقلاب ، و عامل پیشرفت کشور است.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۹۷

به گزارش جام جم آنلاین ،معاون اجرایی رئیس جمهور امشب در مراسم اختتامیه نمایشگاه «روایت پیشرفت» با اشاره به تلاش شبانه روزی دولت برای حل مشکلات کشور گفت: برای درک درست وضع امروز، باید شرایط امروز را با روز‌های اول آغاز به کار دولت مقایسه کرد چرا که بدون این مقایسه نمی‌توان تلاش‌های دولت را تحلیل کرد.

محسن منصوری با بیان اینکه کشور در زمان تحویل امور از دولت قبلی در همه زمینه‌ها از جمله کالا‌های اساسی بود افزود: در برخی استان‌ها ذخایر کالا‌های اساسی، در بهترین شرایط جوابگوی دو هفته بود.

وی افزود: در حوزه انرژی به ویژه برق دچار ناترازی شدیدی بودیم به طوری که کشور با ۲۲ هزار مگاوات کسری برق مواجه بود که البته با وجود تلاش‌های فراوان هنوز این ناترازی تا حدودی وجود دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به کمبود ذخایر ارزی، کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه، رشد نقدینگی و تورم حدود ۶۰ درصدی در ابتدای آغاز به کار دولت گفت: شرایط در آن روز‌ها به گونه‌ای بود که پرداخت حقوق در ماه اول کار دولت مهمترین دغدغه رئیس جمهور بود، اما با توکل بر خدا و تلاش دولت امروز شاهد حل بسیاری از این مشکلات و رسیدن تورم به زیر ۵۰ درصد هستیم.

نگاه به ظرفیت‌های داخل را یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم

منصوری نگاه به ظرفیت‌های داخل را یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: این نگاه دولت برگرفته از گفتمان امامین انقلاب است و عامل پیشرفت کشور است درحالی که در قبل نگاه به دستان غربی‌ها و کدخدا بود.

وی افزود: «مدیریت میدانی» ویژگی دیگر دولت است چنانچه مردم نیز این حضور میدانی را درک کرده اند و ما در سفر اخیر دولت به شهرکرد شاهد استقبال بینظیر مردم از رئیس جمهور بودیم و دلیلش چیزی نیست جز اینکه مردم حضور میدانی دولتمردان و مسئولان را در واقعیت دیده اند.

معاون اجرایی رئیس جمهور «مسئولیت پذیری» و پرهیز از طرح مسائلی مثل حاکمیت دوگانه را از ویژگی‌های دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: اگر توفیقی در این دولت بوده به برکت حمایت مردمی و مدیریت رهبر معظم انقلاب بوده و اگر کاستی هست مسئولیتش با دولت بوده است.

رویکرد این دولت پرهیز از ورود به حاشیه‌ها است

وی افزود: صادق الوعد بودن، کوتاه کردن مسیر‌های اداری، برنامه محوری و مبارزه با فساد از دیگر ویژگی‌های دولت سیزدهم است.

منصوری «متانت سیاسی» را از دیگر ویژگی‌های دولت سیزدهم برشمرد و افزود:گاهی اوقات ما جوانتر‌های دولت بخاطر برخی اخبار بر علیه دولت قصد داشتیم واکنش نشان دهیم و از خودمان دفاع کنیم، اما از آنجایی که رویکرد این دولت پرهیز از ورود به حاشیه‌ها است به این مسائل ورود نکردیم و امور کشور را با آرامش دنبال کردیم.

وی افزود: در واقع ما در دولت سیزدهم توانستیم در بحث‌های نظری قدم‌های را به سمت دولت تراز اسلامی برداریم تا در ایجاد تمدن اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب سهمی داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم در همه حوزه‌ها عملکرد قابل دفاعی دارد گفت: دستاورد‌های دولت در مسئله مدیریت تورم کشور بسیار مهم است چنانچه تورم امروز کشور در حدود ۳۰ درصد است.

دولت سیزدهم توانست رشد نقدینگی ۴۲ درصدی را به ۲۶ درصد کاهش دهد

وی افزود: ما بخاطر همین میزان تورم شرمنده مردم هستیم و دلیل اینکه تلاش‌های دولت در مدیریت تورم ملموس نیست ناشی از استمرار تورم بالای ۴۰ درصد طی سال‌های قبل در کشور است.

منصوری با بیان اینکه دولت سیزدهم توانست رشد نقدینگی ۴۲ درصدی را به ۲۶ درصد کاهش دهد افزود: شاخص رشد طی یکدهه گذشته صفر بوده یعنی هیچ اتفاقی نیافتاده است، اما در دوسال اخیر رشد کشور به ۴ درصد رسیده و در شش ماهه نخست امسال به ۶ درصد رسیده است.

وی افزود: از دیگر دستاوردهای دولت تزریق ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی به پروژه‌های نیمه کاره کشور است که موتور پیشرفت کشور را روشن کرد.

منصوری به وجود طرح‌های نیمه کاره‌ای که در برخی موارد بیش از سه دهه از کلنگ زنی آن‌ها گذشته بود اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از این طرح‌ها از جمله راه آهن سنندج و تبریز تکمیل شده و نهضت تکمیل طرح‌های نیمه تمام همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تکمیل فاز‌های یازده و چهارده پارس جنوبی و چند سکوی نفتی نیز از مهمترین دستاورد‌های دولت در دو سال گذشته است.

انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی از مهمترین کلان طرح‌های دولت

معاون رئیس جمهور حل مشکل فروش نفت را از دیگر دستاورد‌های دولت دانست و گفت: زمانی در دولت گذشته آرزوی فروش روزی ۲۰۰ هزار بشکه نفت را داشتند، اما امروز بدون اتکا به برجام و‌ای اف تی اف دولت روزانه بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروشد.

وی انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی کشور را از جمله مهمترین کلان طرح‌های دولت دانست و گفت: این طرح در ۵ حوزه در حال اجراست که یکی از آن‌ها در حوزه یزد تکمیل شده و چهار حوزه دیگر با جدیت دنبال می‌شود.

منصوری وجود طرح‌های نیمه تمام را آینه دق مردم توصیف کرد و گفت: در همین استان قم نمونه‌هایی از این گونه طرح‌ها وجود دارد که در تلاشیم با رفع موانع، این طرح‌ها به زودی تکمیل و یا تعیین تکلیف شوند.

وی به برنامه ریزی دولت برای حل مشکل مسکن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک میلیون ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است که با تلاش و پیگیری این واحد‌ها در موعد مقرر تکمیل خواهد شد.

معاون اجرائی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در کنار اقدامات مثبت خود نقاط ضعف‌هایی نیز دارد افزود: بزرگترین نقطه ضعف دولت در جبهه جهاد تبیین است که البته برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند نقطه آغاز خوبی برای تبیین دستاورد‌های دولت باشد.

newsQrCode
برچسب ها: قم اجرایی پیشرفت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها