عملیات اجرایی راهدارخانه شهدای زیلایی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در منطقه شبلیز آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۳۰۸۰۰
 به گزارش جام جم آنلاین ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، در آئین آغاز عملیات اجرایی این طرح ، گفت: اعتبار این راهدارخانه افزون بر ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ۵۰ درصد و سرجمع اعتبارات ملی استانی به صورت ۵۰ درصد پیش بینی و تأمین اعتبار شد.
حمید رضا پیمانجو افزود: احداث این راهدارخانه در گردنه سخت گذر، برف گیر سیاه کوه بخش زیلایی شهرستان مارگون که با ۲ هزار و ۵۶۹ متر نسبت به سطح دریاست پیش بینی شد، یک ضرورت بود که به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تقدیم مردم محروم این منطقه و تمامی کاربران جاده‌ای خواهد شد.
وی ادامه داد: زیر بنای این سازه ۱۱۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع است و ساخت این مجموعه متناسب با مناطق سردسیری اجرا خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی پرترافیک، حدفاصل روستای بزرگ تمنک شبلیز، پوله، زیرنا، بالرود، چاهن، برد پهن، موشمی‌ها تا سر قلعه گرگر هم مرز شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار نفر جمعیت به صورت مستقیم از این جاده بهرمند هستند.
پیمانجو عنوان کرد: ساخت این مجموعه برای سرویس دهی و تردد آسان‌تر وسایل نقلیه به جهت قرار گرفتن شیلات و آبزی پروری‌های موجود ساکنان این روستا‌ها یک مطالبه به حق است.
وی تاکید کرد: ساخت سوله نگهداری نمک، آشیانه‌های ماشین آلات و سایر ملزومات و درخواست زمین بیشتر جهت توسعه‌ی این مجموعه نیازمند همکاری معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها