در این مطلب ۵ نکته در مورد طراحی گرافیک یا گرافیک دیزاین(Graphic Design) به طراحان تازه‌کار و مبتدی یاد می‌دهیم تا تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، لوگو، وبسایت و موارد ارزشمند در کمپین‌های بازاریابی خود را به شکل حرفه ای بسازید.
کد خبر: ۱۴۲۹۳۱۲
۱- از فضای سفید استفاده کنید
موقع ساخت یک طرح، بخش گرافیکی و متن بیشتر از همه جلب توجه می‌کند. از طرفی نواحی از وبسایت که طرح گرافیکی و متن ندارند هم به اندازه این بخش‌‌ها مهم هستند چون به شما امکان می‌دهند که در آینده طراحی گرافیک خود را گسترده‌تر کنید. این همان موردی است که طرح‌های آماتور و مبتدی را از انواع حرفه ای متمایز می‌کند.
 
۲- همیشه از دو فونت با خوانایی مناسب استفاده کنید
موقع انتخاب فونت، مهم‌ترین فاکتوری که باید در نظر گرفت، خوانایی یا قابلیت خواندن است. هر قدر هم که یک فونت زیبا باشد ولی خواندن کلمات را سخت کند، ارزشی ندارد. پس همیشه سعی کنید کلا دو فونت خوانا انتخاب کنید چون بیشتر مشکل درست می‌کند و انتخاب چندین فونت باعث می‌شود که طراحی شما را خراب کند و خیلی مبتدی به نظر برسد.
 
۳- به هماهنگی بین المان‌های مختلف توجه ویژه داشته باشید
یکی از مواردی که طراحی گرافیک حرفه‌ای را از نوع آماتور متمایز می‌کند، همتراز بودن المان‌های طراحی است که اصلا نباید با حدس و تقریب زدن جلو بروید. اکثر برنامه‌های طراحی به طور اتوماتیک خطوط شطرنجی به شما نشان می‌دهند تا بتوانید کادر متن و بخش‌های گرافیکی را همتراز کنید یا این‌که می‌توانید این ویژگی را فعال کنید و ببینید. 
 
۴- تأثیر روانی رنگ‌‌ها را در نظر بگیرید
موقع طراحی گرافیک و ساخت پالت رنگی به برند توجه داشته باشید که رنگ‌های انتخابی شما، نمایانگر لحن برندتان خواهند بود. از لحاظ روانی، رنگ‌‌ها احساسات مختلفی را در افراد تحریک می‌کنند.
 
۵- پالت رنگی بسازید
علاوه بر این‌که باید به روانشناسی رنگ دقت نمایید، باید به نحوه برهمکنش رنگ‌‌ها با یکدیگر وساخت یک پالت کلی برای وبسایت و طراحی‌های خود نیز فکر کنید. دراین رابطه می‌توانید از چرخه رنگ(دایره‌رنگ) شرکت Adobe استفاده کنید که برای ساخت پالت رنگ بسیار کاربردی است. مثلا فرض کنید رنگ سبز را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کرده‌اید. ۵ نوع پالت رنگی با این ابزار می‌توانید درست کنید و سپس در طراحی گرافیک بخش‌های مختلف استفاده نمایید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها