مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از کشت ۲۰۰۰ هکتار گیاهان دارویی در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۸۰۸۳

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حجت‌الله شهبازی با اشاره به کشت گیاهان دارویی دیم در قالب طرح جهش تولید دیم‌زارها، اظهار کرد: امسال دومین سالی است که این طرح در استان همدان اجرا می‌شود. طی این برنامه گیاهان دارویی در سال‌جاری در ۲۰۰۰ هکتار از اراضی آیش به عنوان تناوب زارعی کشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: سال گذشته این طرح با سطح زیرکشت ۱۲۰۰ هکتار اجرا شد که حمایت‌های فنی برای انتخاب محصول و روش کاشت، داشت و برداشت مدنظر قرار گرفت.

وی اهداف این طرح را افزایش درآمد کشاورزان و بهره‌وری منابع تولید دانست و گفت: در برنامه کشت قراردادی، راهکارهایی در راستای حمایت مالی در نظر گرفته شده است به طوریکه بخشی از هزینه‌ها از اعتبارات ملی و استانی پرداخت می‌شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: تعدادی از محصولات پیشنهاد شده در این طرح به صورت الگویی در سایت‌های پیش‌بینی شده اجرا خواهد شد که به عنوان نمونه‌های الگویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استان همدان در این طرح بین دیگر استان‌ها در سطح کشور پیشرو و پیشتاز است، گفت: با توجه به اولویت توسعه کشت گلخانه‌ای از ابتدای سال تاکنون ۱۵۱ طرح احداث و توسعه گلخانه با مساحت ۱۳۷ هکتار و تسهیلات مورد نیاز ۱۶۰۰ میلیارد تومان در دست پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها