«جام‌جم» از افزایش متقاضیان مرد کلینیک‌های زیبایی گزارش می‌دهد

ورود آقایان آزاد!

«هزینه کاشت ریش و ابرو چقدر می‌شود؟ مشتری وفادار کلینیکم تخفیف را هم در نظر بگیرید؟ البته پاکسازی صورت را هم امروز می‌خواهم انجام دهم.» یا در مرز ۳۰سالگی است یا این مرز را دو سال پیش پشت‌سر گذاشته. جوانی قد بلند که بوتاکس تمام خطوط ریز پیشانی‌اش را محو کرده. «آبان دیر است، باید تا اواسط مهر این کارها را انجام بدهم.» روی صندلی‌ها انتظار کلینیک مردها و زن‌ها در سکوت به نوبت نشسته‌اند و هیچ‌کسی از این مکالمه متعجب نیست.
کد خبر: ۱۴۲۳۰۳۹
نویسنده لیلامهداد - گروه جامعه

از لیفت صورت تا بزرگ کردن بافت سینه

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در مصاحبه‌ای گفته است؛ حدود ۲۰درصد عمل‌های زیبایی در ایران مربوط به مردهاست. بنابر نظر دکتر علیرضا صابری گرایش بیشتر مرد‌ها به عمل زیبایی صورت مثل لیفت صورت و لیفت پیشانی و جراحی بینی و بعد از آن ژنیکوماستی است. ژنیکوماستی، یک بیماری رایج در مردان است که با بزرگ‌شدن بافت سینه همراه است. به گفته این فوق‌تخصص جراحی پلاستیک بیشتر مراجعان برای عمل زیبایی زیر ۳۰سال دارند، ولی متأسفانه در افراد زیر ۲۰سال هم رو به افزایش است: «البته پسر‌ها بالای ۱۸سال و دختر‌ها بالای ۱۶سال می‌توانند عمل زیبایی انجام دهند و مشکلی نیست اما بهتر است در این سن به فکر تحصیل خود باشند تا عمل زیبایی. مناسب‌ترین سن عمل بینی، بعد از ۱۷سالگی است و زیر این سن جز در موارد ویژه به‌دلیل بدشکلی شدید بینی، بهتر است انجام نشود.»
دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران بالاترین گروه سنی که عمل زیبایی انجام می‌دهند را افراد ۵۰تا ۶۰سال اعلام می‌کند: «افراد ۵۰تا۶۰ساله طیفی از مراجعان عمل‌های زیبایی را تشکیل می‌دهند که بیشتر به عمل‌های جوان‌سازی صورت تمایل دارند عمل‌هایی مثل لیفت ابرو‌ها و پیشانی، زیباسازی پلک‌ها، رفع افتادگی پلک‌ها یا همان بلفاروپلاستی، لیفت صورت و گردن و تزریق بوتاکس و فیلر و چربی. اینها بین مردان و زنان یکسان است.»

چه پول‌هایی که رد و بدل نمی‌شود!

جوان‌سازی (موی سر، زیر چشم، دست‌ها و صورت) هزینه هر کیت مصرفی، بسته به نوع کیت از دومیلیون تومان شروع می‌شود و گاهی تا دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان هم می‌رسد. اگر نیاز به پاکسازی عمقی یا همان تخلیه منافذ پوست داشته باشید ۱۵۰هزار تومان تا ۱۸۰هزار تومان باید هزینه کنید. میکروبیلدینگ (هرجلسه) برای‌تان یک میلیون تا یک‌میلیون و ۲۵۰هزار تومان هزینه دارد. میکرودرم ابریشن یا همان لایه‌برداری فیزیکی هر جلسه ۲۰۰ تا ۲۶۰هزار تومان هزینه می‌شود. مزوتراپی دور چشم برای برطرف کردن تیرگی، گودی و چروک چشم بسته به مواد مصرفی هر جلسه‌اش از ۹۰۰ تا یک‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان هزینه دارد. مزوتراپی تقویت موی سر هم بسته به مواد مصرفی در هر جلسه نرخش از ۹۰۰هزار تومان تا یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان است. اگر مایل به مزوتراپی کل صورت به‌جز دور چشم باشید دوباره بسته به مواد مصرفی هر جلسه باید ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان پرداخت کنید. تزریق ژل گونه، لب، خط خنده، هزینه هر ویال بسته به نوع مصرفی از یک‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان تا دومیلیون و ۳۰۰هزار تومان هزینه نیاز دارد. هزینه تزریق بوتاکس هر نقطه از صورت هم با هزینه هر ویال بسته به نوع مواد مصرفی از یک‌میلیون و ۵۰هزار تومان شروع می‌شود تا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان.
اعداد و ارقامی که تنها در تعرفه‌های امسال به آنها اشاره شده در حالی که در کلینیک‌های زیبایی بسته به شهرتی که دست‌وپا کرده‌اند یا این‌که در کدام خیابان تهران فعالیت می‌کنند، بالاتر از اینها محاسبه می‌شوند تا چرخش مالی این کسب‌وکار رونق چشمگیری بگیرد تا جایی که اغلب پزشکان به این کسب‌وکار روی بیاورند و حتی کار به جایی برسد که غیرمتخصصان این عرصه در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند و با وارد کردن چند دستگاه کاسبی پررونقی برای خود دست‌وپا کنند. 

جای خالی معنویات و جولان آسیب‌ها

چرا مردان به انجام عمل‌های زیبایی رو آورده‌اند؟ مجید ابهری آسیب‌شناس اجتماعی، تغییر را در رویکرد جامعه می‌بیند و تعریف جدیدی که از زیبایی در جهان ارائه می‌شود: «متر و معیارهای زیبایی نسبت به گذشته تغییر کرده است و تنها به زنان معطوف نمی‌شود.» وی، اهمیت دادن به ظواهر را یکی از آسیب‌های این روزها می‌داند: «ملاک‌ها نسبت به گذشته تغییر یافته و شهروندان تلاش دارند ظواهر زندگی‌شان را زیبا کنند؛ رویه‌ای که به چهره شهروندان هم سرایت کرده است. این روز‌ها بسیاری از مردم نه رفتار پسندیده و ذات زیبا که ظاهر زیبا را ملاک زیبا بودن می‌دانند.» 
به باور این آسیب‌شناس اجتماعی، چشم ‌و همچشمی از مدل ماشین و متراژ خانه، سفرها و... به ظاهر و طرز لباس پوشیدن شهروندان سرایت کرده است. هرچند جامعه نیز به این چشم‌ و همچشمی‌ها دامن می‌زند: «البته این مورد دوره‌ای تنها به برخی طبقات اجتماعی بسنده می‌کرد اما امروزه شاهدیم اغلب طبقات اجتماعی به این مسأله گرفتارند.» به باور ابهری، ارزش‌ها و رفتارها نسبت به گذشته تغییراتی به خود می‌بیند. در واقع به‌جای این‌که ارزش‌ها عمیق‌تر از گذشته باشند، مسائل سطحی جایگزین آن شده‌اند. هرچند ارزش‌ها و ضدارزش‌ها هم تغییراتی داشتند: «مسائلی از این دست آفتی است که به جان جامعه افتاده‌ و سبک زندگی شهروندان را تحت‌تاثیر قرار داده‌است. به نظر می‌رسد وقت آن رسیده بیش از گذشته به معنویات توجه شود تا این آفت‌ها انحطاط جامعه را رقم نزنند.» 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها