رهبر انقلاب پس از بازدید از نمایشگاه حماسه گوهرشاد تشریح کردند

نقشه حجاب ممنوع فکر رضاخانی، سرنیزه استعماری +عکس

گفت‌و‌گو با یکی از وکلای زنی که به خاطر بی‌حجابی به کار در غسالخانه محکوم شد

توقف یک حکم جنجالی

محکومیت زنی به خاطر بی‌حجابی به کار در غسالخانه، یکی از حکم‌های جنجالی چند ماه گذشته بود که با رای قضات شعبه اول دیوان‌عالی کشور متوقف و وارد مرحله تازه‌ای شد.
کد خبر: ۱۴۲۱۵۷۵

حالا این زن باید منتظر حکم دادگاه هم‌عرض باشد. حکمی که بعید نیست دوباره در آن با همین مجازات رو‌به‌رو شود. برای بررسی روند قضایی و آخرین وضعیت پرونده، گفت‌و‌گویی با علیرضا نوبهارطهرانی، یکی از وکلای این پرونده انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 موکل‌تان کشف حجاب کرده بود؟
ببنید ایشان راننده خودرو بود و از ورامین به سمت شهر دیگری می‌رفته که دوربین‌های پلیس پلاک خودروی‌شان را به خاطر رعایت نکردن حجاب ثبت کردند. موکل در تمام مراحل تحقیقات تاکید کرده که به صورت عمدی این کار را نکرده و متوجه نشده موقع رانندگی روسری از روی سرش افتاده است. 
 از همان ابتدا شما وکالت پرونده را برعهده داشتید؟
نه. صدور حکم یک ماه کار در غسالخانه برای این خانم در رسانه‌ها جنجالی شده بود. همکارمان اعلام کرد که آمادگی وکالت برای این خانم را دارد. آن زمان موکلم به رای اعتراض کرده بود که دادگاه تجدیدنظر اعلام کرد، رای دادگاه بدوی باتوجه به مجازات درنظر گرفته‌شده، قطعی بوده و امکان تجدیدنظرخواهی نداشته است. این در حالی بود که در پایان رای بدوی اعلام شده بود، ۲۰ روز فرصت تجدیدنظر دارید.
 و شما درخواست اعاده دادرسی دادید؟
دقیقا. لایحه‌ای کامل در این‌باره نوشته و درخواست اعاده دادرسی دادیم که پرونده به شعبه اول دیوان‌عالی کشور ارسال شد و قضات این شعبه، اعاده دادرسی را تجویز کردند. این موضوع به معنی لغو مجازات نیست، بلکه حکم متوقف شده و پرونده به شعبه هم‌عرض ارسال می‌شود تا دوباره رای صادر شود.
 امکان دارد در شعبه هم‌عرض این حکم صادر شود؟
احتمالش کم است اما بعید هم نیست. دیوان‌عالی کشور هم تاکید کرده که این مجازات جزو مجازات تکمیلی نیست. حالا در شعبه هم‌عرض احتمال تبرئه موکل وجود دارد. این احتمال هم وجود دارد که رای محکومیت دیگری صادر شود. حالا در آن دادگاه هم دفاع می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها