در ایام تعطیلات نوروزی صورت گرفت؛

بستری ۳۹۰ نفر در بیمارستان افشار یزد

یزد- سرپرست بیمارستان افشار یزد گفت: اجرای طرح ۲۴۷ از جمله طرح‌های شاخص انجام شده و در دستور کار بیمارستان افشار یزد است که توانسته حدود هفت درصد مرگ و میر را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۴۱۹۴۷۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، دکتر سید مصطفی سیدحسینی در نشست خبری اظهار داشت: در سال گذشته ۲۰ هزار نفر در این مرکز درمانی بستری شدند که از این تعداد هشت هزار نفر غیربومی بوده اند همچنین ۱۲۰ هزار نفر نیز مراجعه سرپایی به بیمارستان داشته اند.

وی افزود: از سال 1384 تا ۱۴۰۱، بالغ بر ۶۰ متخصص قلب از بیمارستان افشار استان یزد فارغ التحصیل شدند که اغلب آنها بومی بودند.

سرپرست بیمارستان افشار یزد گفت: در این بیمارستان ۲۲۰ تخت مصوب و ۱۷۹ تخت فعال وجود دارد و ضریب اشغال تخت این مرکز درمانی در سال گذشته ۷۰ درصد بوده، همچنین ۵۲ تخت سی سی یو ، ۱۳ تخت آی سی یو، ۱۰ تخت آی سی یو نوزادان ، ۲۸ تخت داخلی قلب، ۱۶ تخت جراحی و ارتوپدی، ۱۳ تخت اورژانس و ۲ تخت ید تراپی نیز برای ارائه خدمات به بیماران وجود دارد.

وی در خصوص کادر درمانی و اداری این بیمارستان افزود: در حال حاضر ۳۹۸ پرستار و بهیار، ۴۵۲ نفر به عنوان کادر اداری و ۲۲۴ نفر پزشک متخصص و فوق تخصص در بیمارستان افشار فعالیت می‌‌کنند.

سید حسینی با بیان این‌که اجرای طرح ۲۴۷ از جمله طرح‌های شاخص انجام شده و در دستور کار بیمارستان افشار در استان یزد است، گفت: در این طرح خدمت‌رسانی در ۲۴ ساعته شبانه روز و در هفت روز هفته توسط متخصصان قلب انجام می شود.‎

سرپرست بیمارستان افشار افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در ماه حدود ۳۵ نفر از شهروندان دچار حادثه گرفتگی دریچه قلب می‌شوند که با اجرای طرح ۲۴۷ توانسته حدود هفت درصد مرگ و میر را در استان یزد کاهش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها