دادستان اسدآباد از دومین بخشش حکم قصاص توسط اولیای دم در ۱۰ روز اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۸۶۹۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی دادگستری و دادسرای شهرستان اسدآباد، امید کاویار در توضیح خبر اظهار کرد: روز گذشته پس از گذشت سه سال از تاریخ وقوع جرم با بخشش اولیای دم، قاتل از مجازات قانونی رهایی بخشیده شد.

وی بخشش و گذشت را جزئی ارزشمند از آموزه های دینی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه به حرمت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان و به دنبال پیگیری های این دادستانی روز گذشته شاهد گذشت از یک پرونده قتل عمدی در شهرستان بودیم.

کاویار تصریح کرد: خانواده مقتول که حتی تمایلی به انتشار تصاویرشان نداشتند، به طور مطلق و بدون حتی دریافت دیه از حق قانونی و شرعی خود گذشتند تا انسانی دیگر با فرصت زندگی مجدد به آغوش خانواده اش بازگردد.

وی با بیان اینکه لذتی که در عفو است، در انتقام یافت نمی شود، یادآور شد: ۱۰ روز پیش نیز در پرونده ای دیگر اولیای دم از حق خود گذشتند و این گونه در این مدت کوتاه، خوشبختانه دو پرونده قتل ختم به مصالحه شد.

کاویار در ادامه از زحمات اعضای فعال مصلحین در مختومه شدن این پرونده ها قدردانی کرد و یادآور شد: تلاش برای ختم به سازش شدن پرونده های مختلف، با راه اندازی کمیته های مصلحین و معتذرین که از ابتکارات دستگاه قضایی استان و مورد تأکید رئیس کل دادگستری است، با جدیت بیشتری دنبال می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها