نشست خبری رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با اصحاب رسانه؛

تیرماه امسال نیروهای جدید به مدارس معرفی خواهند شد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر خبر داد؛

انتقال موفقیت آمیز قلب اهدایی

عملیات اورژانس هوایی بوشهر برای انتقال قلب اهدایی در روز تاسوعای حسینی با موفقیت انجام شد
کد خبر: ۱۴۱۷۷۰۷
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

 
به گزارش جام جم آنلاین بوشهر/ رییس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر، در روز تاسوعای حسینی گفت:عملیات اورژانس هوایی حساس و مهم جهت انتقال قلب اهدایی از برازجان به شیراز با موفقیت انجام شد.
دکتر سید حسین موسوی گفت:  این عملیات مربوط به انتقال قلب جوانی ۲۵ ساله بود که به دلیل مرگ مغزی، خانواده ایثارگر او رضایت به اهدای عضو داده بودند.
 
وی افزود: عملیات اورژانس هوایی بوشهر در تاریخ چهارم مرداد ماه سال جاری در ساعت ۱۷ از طریق مرکز ارتباطات اورژانس به تیم اورژانس هوایی ابلاغ شد.
 
دکتر موسوی اذعان داشت:  با توجه به حساسیت بالای انتقال قلب و ضرورت داشتن زمان طلایی برای انجام این عملیات، بالگرد در نزدیک‌ترین مکان ممکن به بیمارستان مستقر شد.
 
رییس اورژانس استان اظهار کرد: مسئولین اورژانس استان و شهرستان دشتستان سریعاً اقدامات لازم برای ساخت پد در کنار بیمارستان را انجام دادند. عملیات پاکسازی پد در ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شد و در عرض ۲ ساعت زمین، که پر از نخاله و مصالح ساختمانی بود، جمع‌آوری شد. این اقدامات تحت نظارت مستقیم مسئول اورژانس هوایی استان جناب آقای نویدکیا و مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتستان انجام گرفت.که جای تقدیر دارد.
 
وی افزود: تیم اورژانس هوایی در ساعت ۵:۳۰ صبح آماده شروع عملیات بود و سریعاً عملیات اعزام آغاز شد. بالگرد در برازجان مستقر شد و تیم جراحی مجرب، قلب، کلیه و سایر اعضا را از بدن بیمار جداسازی کرده و با استفاده از آمبولانس اورژانس ۱۱۵، این اعضا را به پد بالگرد منتقل شد 
 
اعضای پیوندی شامل قلب، کلیه و سایر اعضا با استفاده با مهارت بالای یک تیم جراحی مجرب، از بدن بیمار جدا شدند. سپس توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در ساعت پنج و سی دقیقه صبح تاسوعای حسینی به سرعت برازجان را به سمت پد بالگرد جانمایی شده؛ انتقال دادند و اعضاء در عرض ۴۰ دقیقه به بیمارستان مقصد در شیراز جهت پیوند منتقل شدند.
 
دکتر سید حسین موسوی گفت: تیم پروازی، که کاپیتان پورغلام و کاپیتان نائبی است، با دقت و حرفه‌ای به این ماموریت پاسخ دادند. تیم فنی مهندس پرواز،  مهندس سیاوشی و مهندس معصومی است، نیز در فرآیند پرواز و انتقال بیمار حضور و مشارکت فعال داشتند. همچنین تیم پزشکی پروازی، خدارحم نویدکیا و حبیب شنبدی است، به عنوان اعضای حیاتی در این ماموریت حضور داشتند.
 
 دکتر سیدحسین موسوی عنوان داشت تقدیر و تشکر برای تمامی افرادی که در این ماموریت با اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر و شهرستان دشتستان همکاری داشتند، اعلام می‌کنیم:
- ستاد هدایت بیماران استان 
- فرمانداری شهرستان دشتستان
- مدیریت و پرسنل شبکه بهداشت شهرستان دشتستان
- مدیریت و پرسنل بیمارستان شهید گنجی برازجان
- واحد فراهم آوری پیوند اعضا استان
- بخشداری مرکزی برازجان
- شهرداری برازجان
- شورا و دهیاری روستای دهقاید
- پایگاه بسیج و سپاه سیدالشهدا دهقاید
- فرماندهی انتظامی فراجا شهرستان دشتستان
 
رییس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تلاش‌ها در این عملیات مهم و زنده‌نگه داشتن امید و زندگی بیمار، قابل تحسین است.
انتقال موفقیت آمیز قلب اهدایی
 
انتقال موفقیت آمیز قلب اهدایی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها