رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد:

نقش عربستان و امارات در عملیات تروریستی علیه ایران

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات ترویستی زاهدان نتیجه تندروی برخی از چهره‌های شاخص در این مناطق است. مردم استان سیستان و بلوچستان، همواره ثابت کرده‌اند که حامی شیعه و سنی و علاقه‌مند به همبستگی ملی هستند.
نائب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات ترویستی زاهدان نتیجه تندروی برخی از چهره‌های شاخص در این مناطق است. مردم استان سیستان و بلوچستان، همواره ثابت کرده‌اند که حامی شیعه و سنی و علاقه‌مند به همبستگی ملی هستند.
کد خبر: ۱۴۱۶۲۶۵

به گزارش خبر۲۴، روز شنبه چهار تروریست به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند که به هلاکت آن‌ها و شهادت دو نفر از نیروهای انتظامی مستقر در این کلانتری منجر شد. گروهک تروریستی «جیش العدل» با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان را بر عهده گرفت.

در همین ارتباط محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبر۲۴ گفت: بروز حوادث تروریستی غالباً در سایه برخی رفتارهایی است که در منطقه انجام می‌شود. منافع و امنیت ملی خواسته‌ی تروریست‌ها نیست. نتیجه این‌گونه اقدامات از سوی آن‌ها ایجاد بی‌نظمی و ناامنی است و زمینه را برای ایجاد و مجالی به گروهک‌ها فراهم می‌کند که بار دیگر خود را بازسازی کنند.

وی ادامه داد: باید دستگاه قضا و وزارت اطلاعات با عوامل این اتفاق تروریستی برخورد جدی داشته باشند. تحمل چنین رفتارهایی برای حکومت حد و اندازه‌ای دارد و فراتر از آن تحت عنوان آزادی یا هر موضوع دیگری قابل قبول نیست.

این نماینده تصریح کرد: امنیت شرط اساسی در تمام نقاط کشور و از جمله سیستان و بلوچستان است و مردم در امنیت و آرامش باید باشند. کسانی که عامل انجام این‌گونه اقدامات در سایه حمایت برخی از سردمداران منطقه شوند، قابل پذیرش نیست. بنابراین وزارت اطلاعات باید به صورت جدی ورود کرده و برخورد لازم را با آن‌ها داشته باشد.

نماینده یزد در مجلس اظهار داشت: در شرایط کنونی، رفتار برخی از افراد موجب تهییج عده‌‌ای می‌شود. اتفاقاتی نظیر حادثه کلانتری زاهدان و یا مسجد مکی و برخی دیگر از حرکت‌های اغتشاش‌گرایانه، مورد حمایت سردمداران آن مناطق قرار گرفت که پیامد آن حمایت و ظهور و بروز پدیده تروریستی است که تا قبل از این‌گونه اتفاقات مجالی نیافته بودند اما در حال حاضر زمینه را برای این‌گونه اقدامات خود مهیا می‌بینند.

جوکار مدعی شد: این اتفاقات ترویستی نتیجه تندروی برخی از چهره‌های شاخص در این مناطق است. مردم استان سیستان و بلوچستان، همواره ثابت کرده‌اند که حامی شیعه و سنی و علاقه‌مند به همبستگی ملی هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سران طوایف بارها این روحیه را نشان داده‌اند و با تعابیر مختلف آن را اعلام کرده‌اند. بنابراین اکنون زمان آن است که مدعیان هدایت‌گری با فاصله‌گرفتن از افراط، نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از اقدامات تروریستی ایفا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها