تجربه هیجان‌انگیز با ‌بازی‌های معروف هوش‌مصنوعی

۹‌بازی معروف و هیجان‌انگیز با استفاده از هوش‌مصنوعی

هوش مصنوعی در حال شکل دادن مجدد به صنعت بازی‌های ویدئویی است و بازی‌ها از این فناوری برای بهبود تجربه بازی استفاده می‌کنند.هوش مصنوعی در بازی‌های ویدئویی از زمانی که قهرمان شطرنج جهان گری کاسپاروف به دیپ بلو شرکت IBM باخت، راه درازی را پشت سر گذاشته است.
هوش مصنوعی در حال شکل دادن مجدد به صنعت بازی‌های ویدئویی است و بازی‌ها از این فناوری برای بهبود تجربه بازی استفاده می‌کنند.هوش مصنوعی در بازی‌های ویدئویی از زمانی که قهرمان شطرنج جهان گری کاسپاروف به دیپ بلو شرکت IBM باخت، راه درازی را پشت سر گذاشته است.
کد خبر: ۱۴۱۵۵۴۷
نویسنده رضا سجادیان - کارشناس فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی قابلیت این را دارد که بتواند به تنهایی یاد بگیرد و کارهای خود را به درستی تنظیم کند. این تحولات باعث شده که بازی‌های هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای پیشرفته و جذاب شود و نسل جدید بازیکنان را به خود جذب کند.به لطف گام‌های برداشته شده در هوش مصنوعی، بسیاری از بازی‌های ویدئویی دارای فضاهای دقیق و شخصیت‌های عمیق هستند. در اینجا برخی از برترین بازی‌های ویدئویی که دارای فناوری هوش مصنوعی چشمگیر و نوآوری الهام‌بخش در صنعت بازی را هستند.

۱- The Last of Us: Part ۱
The Last of Us: Part I با تکیه بر شتاب موفقیت‌های خود در پلی استیشن ۴، در حال مسترینگ مجدد برای پلی‌استیشن ۵ است و پیشرفت‌های قابل توجهی در هوش مصنوعی آن دارد. متحدان NPC در شناسایی دشمنان و تطبیق اقدامات آنها بر این اساس عالی هستند. آنها همچنین در حرکات مخفی خود بسیار بهتر هستند و در مقایسه با بازی اصلی PS۴، حرکات آهسته‌تر و آرام‌تری را دارند.

۲- FIFA ۲۲: EA Sports
این بازی، بازیکنان و NPC‌های کنترل شده توسط انسان را با یادگیری ماشین و هوش مصنوعی زنده می‌کند. این شرکت یادگیری ماشینی را به کار می‌گیرد تا حرکات تک‌تک بازیکنان را واقعی‌تر کند و گیمرها را قادر می‌سازد تا گام‌های بازیکنان خود را در بازی تنظیم کنند.

۳- RED DEAD REDEMPTION ۲
به عنوان بخشی از مجموعه بازی‌های Rockstar، Red Dead Redemption ۲ هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را به نمایش می‌گذارد که رضایت گروه بازیگران NPC را جلب می‌کند. تواناییNPC‌ها در درس‌گرفتن از اشتباهات خود و اصلاح رفتارشان، بازی را برای بازیکنان انسانی جذاب‌تر می‌کند.

۴- TOM CLANCY’S SPLINTER CELL: BLACKLIST
این بازی به استانداردی برای هوش مصنوعی مخفی تبدیل شده است زیرا NPCهای آن چگونه به آنچه می‌بینند، آنچه می‌شنوند، از آنچه در محیط اطراف خود آگاه هستند و نحوه درک زمینه‌های مختلف واکنش نشان می‌دهند.

۵- XCOM: Enemy Unknown
برای راه‌اندازی مجدد سری XCOM, Firaxis Games, NPCها را با رویکردی متفکرانه‌تر به هوش مصنوعی خود تقویت کرد.این بازی شامل گروه‌های مختلفی از دشمنان با توانایی‌های تهاجمی، تدافعی و خاص خود می‌باشد. هوش مصنوعی می‌تواند این توانایی‌ها را در طول نبرد ارزیابی کند و رفتار NPCها را برای برآوردن نقاط قوت آنها تغییر دهد. این تغییر شکست NPCها را دشوارتر کرده و رفتار افراد شرور در بازی را در XCOM متنوع کرده است.

۶- Rocket League
Rocket League یک بازی است که در آن شما فوتبال بازی می‌کنید، اما با ماشین. در حالی که در برخی لیگ‌ها ممکن است همه تیم‌های انسانی حضور داشته باشند، بازیکنان اغلب با ‌هم‌تیمی‌های ربات کنترل شده با هوش مصنوعی کار می‌کنند تا در بازی‌ها برنده شوند. این ربات‌های Rocket League را می‌توان از طریق یادگیری تقویتی آموزش داد و در طول مسابقات رقابتی با سرعت‌ باورنکردنی اجرا کرد.

۷- HALO: COMBAT EVOLVED
ژانر تیراندازی اول شخص بازی‌های ویدئویی، بدون عرضه Halo: Combat Evolved در سال ۲۰۰۱ و دشمنان مجهز به هوش مصنوعی آن چیزی که امروز است، نخواهد بود. در حالی که هر دسته از دشمنان رفتارهای خاصی دارند، نخبگان پیچیده‌ترین دشمنان هستند.نخبگان می‌دانند چگونه هنگام حمله به دنبال پوشش باشند، صبورانه منتظر می‌مانند تا بازیکنان انسانی را در حالی که استتار کرده‌اند کمین کنند و زمانی که در شرف مرگ هستند، آخرین ضربه‌ها را به آنها می‌زنند.

۸- MIDDLE-EARTH: SHADOW OF MORDOR
Middle Earth: Shadow of Mordor امکانات روایت خود را با سیستم Nemesis گسترش می‌دهد. این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، اعمال شخصیت اصلی تحت کنترل انسان را برای Uruks(شرورها) و NPCها ثبت می‌کند تا در طول بازی در دیالوگ‌ها مطرح شود. علاوه بر این، Nemesis System خطوط داستانی برای Urukهایی ایجاد می‌کند که شخصیت اصلی را می‌کشند یا توسط آن شکست می‌خورند. این به تبهکاران اجازه می‌دهد تا شخصیت و تاریخچه خود را نیز توسعه دهند و دنیای کامل تری ایجاد کنند.

۹- ALIEN: ISOLATION
سنگ‌های آتشفشانی بلورین در این بازی به دلیل هوش مصنوعی‌ای که به آن ویژگی‌هایی شبیه به زندگی می‌بخشد، خود را به عنوان یک NPC وحشتناک تثبیت کرده است. این موجود علاوه بر داشتن حس بویایی و شنوایی قوی، از بینایی برای انطباق با آنچه می‌بیند (مثلا واکنش به بازیکن با سلاح) استفاده می‌‌کند تا رویکرد خود را تنظیم کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها