جرم در خانواده ما ارثی است
گفت‌و‌گو با مرد تبهکار که در پوشش پلیس سرقت می‌کرد

جرم در خانواده ما ارثی است

مرد هزارچهره که بعد از قتل همسر و فرزند خردسالش به خارج از کشور گریخت، چهار سال بعد از جنایت به‌طور غیابی محاکمه شد.
مرد هزارچهره که بعد از قتل همسر و فرزند خردسالش به خارج از کشور گریخت، چهار سال بعد از جنایت به‌طور غیابی محاکمه شد.
کد خبر: ۱۴۱۲۷۱۱

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سال ۹۸ با گزارش قتل مادر و فرزندی در شهرک اندیشه شهریار تحقیقات جنایی در ارتباط با این پرونده آغاز شد. مردی که در همسایگی محل قتل زندگی می‌کرد با پلیس تماس گرفت و گفت: «زوج جوانی در ساختمان زندگی می‌کنند که مدام صدای درگیری و دعوای‌شان به گوش می‌رسید. آنها فرزند خردسالی هم داشتند. چند روز قبل با هم دعوا کردند و بعد از آن دیگر صدای آنها را نشنیدم. حتی صدای گریه بچه‌شان هم به گوش نمی‌رسید. به موضوع مشکوک شده و به مقابل خانه‌شان رفتم اما هرچه در زدم در را باز نکردند. می‌ترسم بلایی سر آنها آمده باشد.»
ماموران با دستور قضایی راهی این خانه شده و با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. مادر و فرزندش خفه شده بودند. شوهر پرستو همزمان با قتل همسر و فرزندش ناپدید شده بود و کسی از او خبر نداشت. این موضوع احتمال قتل به دست او را مطرح کرد. مادر پرستو در تحقیقات گفت: دو سال قبل رضا به خواستگاری دخترمان آمد. مدعی بود اعضای خانواده‌اش را در یک حادثه از دست داده و تنهاست. ابتدا با ازدواج آنها مخالفت کردیم اما او با اصرارهایش موافقت ما را برای این ازدواج جلب کرد. آنها به خانه بخت رفتند تا این‌که صاحب فرزند شدند اما دامادمان بیکار و مشکلات مالی باعث اختلاف آنها شده بود. رضا مدعی بود دخالت‌های ما باعث اختلاف آنها شده است. به‌همین‌دلیل با آنها قطع‌رابطه کردیم. چند روزی از پرستو بی‌خبر بودیم تا این‌که فهمیدیم او و نوه‌مان به قتل‌رسیدند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد رضا بعد از این قتل از کشور خارج شده است. همین‌طور برخلاف ادعای مرد متهم به قتل، خانواده‌اش در غرب کشور شناسایی شدند. پدر رضا در تحقیقات گفت: من و پسرم اختلاف داشتیم و به‌همین‌دلیل سال‌هاست از او بی‌خبرم.
پسرعموی رضا اطلاعات جدیدی را پیش‌روی ماموران قرار داد. او گفت: رضا سال‌ها قبل وقتی دانشجو بود با یکی از همکلاسی‌هایش ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک فرزند بود. او پس از مدتی با این زن به مشکل خورد و از هم جدا شدند. بعد از آن رضا برای کار به تهران رفت. یک روز همراه زن جوانی به مقابل خانه‌مان آمد و گفت به‌تازگی با این زن ازدواج کرده است. اگر پدرش می‌فهمید او را به خانه راه دادم ناراحت می‌شد به‌همین‌دلیل به رضا گفتم فردا برود اما ناراحت شد و همان روز رفت. دیگر از او خبری نداشتم.با گذشت چهار سال تلاش پلیس اینترپل برای یافتن ردی از رضا بی‌نتیجه ماند و پرونده او برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد تا به‌طور غیابی در شعبه دهم محاکمه شود.
در این جلسه وکیل اولیای‌دم حضور داشت که در شکایت خود گفت: پدر و مادر پرستو برای دامادشان درخواست قصاص کرده‌اند. دامادشان آنها را فریب داده تا راضی به ازدواج با دخترشان شوند. او بی‌رحمانه همسر و فرزندش را کشت. در این سال‌ها پلیس برای دستگیری او خیلی تلاش کرد اما بی‌نتیجه بود.
پس از رسیدگی به این پرونده، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها