سخنگوی دولت درباره عادی‌سازی روابط ایران و عربستان و بازگشایی سفارت عربستان در ایران طی هفته آینده گفت: یکی از نکات و نتایج دیپلماسی و سیاست همسایگی دولت سیزدهم توجه ویژه به ظرفیت‌های منطقه و تعاملات همسایگی است.
سخنگوی دولت درباره عادی‌سازی روابط ایران و عربستان و بازگشایی سفارت عربستان در ایران طی هفته آینده گفت: یکی از نکات و نتایج دیپلماسی و سیاست همسایگی دولت سیزدهم توجه ویژه به ظرفیت‌های منطقه و تعاملات همسایگی است.
کد خبر: ۱۴۱۲۲۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، علی بهادری‌جهرمی ظهر امروز ۲۵ خردادماه در حاشیه همایش ملی روایت پیشرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم از ابتدا پیگیری متوازن سیاست خارجی با نگاه همه ظرفیت‌های جهانی در همه نقاط جهان بوده است.

وی بیان داشت: برخی نگاه‌ها در بعضی از کشورها ادواری بوده که حوزه سیاست خارجی را محدود به کشورهای خاص و محدودی می‌کنند و این هرگز نگاه دولت سیزدهم نبوده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: طبیعی‌است کشورهایی که شرکای مطمئن و پایدار دیرینه‌ای برای ایران بوده‌اند ،شرکای قابل اعتمادتری به‌ویژه در حوزه همکاری‌ها و همراهی‌های اقتصادی هستند.

بهادری‌جهرمی افزود: دولت سیزدهم نگاهش در دیپلماسی، نگاه دیپلماسی همسایگی است، زیرا دیرینه بلندمدتی از همکاری‌ها و روابط دیپلماتیک در حوزه‌های اقتصادی و غیراقتصادی با مسیر همسایگان در نقاط مختلف مرزی به‌ویژه ۱۵ کشور همسایه داشته است.

وی ابراز داشت: نگاه این دولت زنده کردن و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری و سایر مسیرهای دیپلماتیک با نگاه به سنت‌های ایران اسلامی است.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سؤوال یک خبرنگار خار جی درباره آینده ایران و عادی‌سازی روابط ایران و عربستان و بازگشایی سفارت عربستان در ایران طی هفته آینده گفت: یکی از نکات و نتایج دیپلماسی و سیاست همسایگی دولت سیزدهم یعنی توجه ویژه به ظرفیت‌های منطقه و تعاملات همسایگی است که در کنار و به‌واسطه فعال شدن ظرفیت‌های دو و چندجانبه میان کشورهای همسایه می‌توان تعاملات گسترده‌ای برای حفظ و توسعه امنیت منطقه و افزایش ثبات در منطقه و پایداری تعاملات بین‌المللی و اثرگذاری مشترک منطقه در حوزه‌های جهانی و روابط مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توسعه یابد.

وی افزود: اکنون شاهد یکی از بزرگترین کنگره‌های عظیم مسلمانان در کشور عربستان یعنی کنگره جهانی حج هستیم و قوت‌بخشی و انسجام‌بخشی به کشورهای مسلمان و کشورهای منطقه در امثال این اقدامات و رویه‌ها حتما نتیجه روش‌ها و حرکات دولت سیزدهم در تعامل با سایر دولت‌هاست.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤوال خبرنگار خارجی دیگری درباره مهمترین هدف رئیسی در سفر اخیر به آمریکای لاتین اظهار کرد: نگاه این دولت نگاه متوازن در سیاست خارجی و توجه به همه ظرفیت‌های خارجی است و محدود به یک یا چند حوزه خاص نیست، به‌ویژه در آمریکای لاتین که هم سوابق همکاری نزدیک دو ملت و دو کشور وجود داشته و هم نگاه‌های مقاومت‌محور داریم و از تحریم‌های ظالمانه مشترکی رنج می‌بریم.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: ایران تعاملات تجاری با برخی از کشورهای آمریکای لاتین را تا چهار برابر افزایش داده و تعاملات با این سفرها افزایش مضاعف خواهد داشت./فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها