تجربه حال‌خوب با قصه‌های تلویزیونی
نگاهی به پیامک‌های پرتکرار ۱۶۲در هفته اخیر

تجربه حال‌خوب با قصه‌های تلویزیونی

نگاهی به سریال «روزهای بد به‌در» که از شبکه تماشا پخش می‌شود

خانواده پر ماجرا

مجموعه تلویزیونی طنز «روزهای بد به‌در» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهران مهام و ایرج محمدی هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه تماشا می‌رود.
مجموعه تلویزیونی طنز «روزهای بد به‌در» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهران مهام و ایرج محمدی هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه تماشا می‌رود.
کد خبر: ۱۴۱۱۱۱۶
نویسنده مهدیه رضایی | گروه رسانه

این مجموعه از تولیدات تلویزیون در اواسط دهه ۹۰ است که هنوز هم بازپخش آن طرفدارانی دارد. آقاخانی در این سریال روایتگر زندگی فردی به نام اردشیر، سرایدار یک مدرسه است که همراه خانواده‌اش برنامه‌ریزی کرده تا مراسم عروسی پسرش را شب عید در مدرسه برگزار کند اما ناگهان حکم بازنشستگی او می‌آید و خانواده باید مدرسه را تخلیه کنند. همین مساله باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی خانواده به هم بریزد، اما همه آ‌نها دست به دست هم می‌دهند تا مشکلات را پشت سر بگذارند و مراسم را برگزار کنند.
آقاخانی تا پیش از ساخت سریال روزهای بد به‌در، تجربه ساخت سریال‌های طنزی چون راه در رو، زن بابا، خوش‌نشین‌ها، نقطه سر خط، دزد و پلیس و خرسو را در کارنامه داشت. سریال روزهای بد به‌در به قلم برزو نیک‌نژاد نوشته شده و آقاخانی برای این سریال هنرمندانی چون هومن برق‌نورد، مهران غفوریان، مریم امیرجلالی، بیژن بنفشه‌خواه و... را انتخاب کرد.
نیک‌نژاد برای نگارش این فیلمنامه همچون کارهای قبلی‌اش دست روی مطالبات مردم، مشکلاتی که در معیشت دارند و... گذاشت و آقاخانی هم سعی کرد فیلمنامه او را به بهترین شکل اجرا کند. گرچه سریال روزهای بد به‌در روایتگر درد و رنج‌های اقتصادی- اجتماعی طبقات پایین‌دست است اما مخاطبان با تماشای این اثر شاهد تصویرسازی توام با سیاه‌نمایی نیستند و امید به روزهای بهتر در سریال متجلی است. در واقع سریال با پرهیز از سیاه‌نمایی سعی دارد مشکلات مردم را مطرح کند، مشکلاتی که هنوز هم موضوع بسیاری سریال‌هاست و تازگی دارد. همین موضوع نشان می‌دهد نویسنده نگارش هوشمندانه‌ای داشته و دیالوگ‌نویسی‌هایش بسیار جذاب و گیرا بوده است.
یکی از ویژگی‌های سریال، قصه شخصیت پرویز(هومن برق‌نورد) است که در دهه سوم زندگی‌اش با اما و اگرهایی می‌خواهد تشکیل خانواده دهد. این مساله که مشکلات اقتصادی و دست‌انداز‌های اجتماعی برای ازدواج فراهم می‌آورد و عمدتا سبک زندگی جاری به‌ آن دامن می‌زند از زاویه شخصیت پرویز مورد انتقاد قرار می‌گیرد اما در کنار انتقاد، امیدی هم در سریال دیده می‌شود و حرف نویسنده این است که با تلاش جمعی می‌توان از تنگناهای اقتصادی عبور کرد. از سوی دیگر این مجموعه به موضوع صداقت، شرافت و نجابت هم تاکید می‌کند.
از دیگر ویژگی‌های قابل تامل در این سریال، گرفتن بازی‌های روان و جذاب از بازیگران است که آقاخانی در این سریال همچون کارهای قبلی‌اش موفق بوده و توانسته بازی‌های خوبی از بازیگران بگیرد. ضمن این‌که بازیگران هم سعی کردند بازی متفاوتی در این مجموعه طنز ارائه دهند که نسبت به کارهای قبلی‌شان تفاوت داشت. در واقع آقاخانی سعی کرد بازیگران طناز را گرد هم بیاورد و بتواند یک مجموعه خوش‌ساخت و شسته رفته تحویل بدهد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها